مدیرکل جدید دفتر هنرهای تجسمی منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خراسانی زاده را به عنوان مدیرکل هنرهای تجسمی منصوب کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه دفتر هنرهای تجسمی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خراسانی‌زاده را به سمت مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی این وزارتخانه منصوب کرد.

در حکم وزیر فرهنگ خطاب به محمد خراسانی زاده آمده است:

«نظر به شایستگی، تخصص و تعهد جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاون محترم امور هنری، به موجب این حکم به سمت «مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی» منصوب می‌شوید.

امید است با یاری خداوند، تلاش مجدانه و استفاده از آرای صاحب نظران و هنرمندان ارجمند و همچنین عنایت به وظایف اداره کل هنرهای تجسمی، گام‌های شایسته و موثری به شرح ذیل بردارید:

1. برنامه ریزی برای بررسی، تهیه طرح‌های توسعه، هنرهای تجسمی و نظارت بر اجرای رویدادهای ملی به منظور اشاعه هنرهای برتر

2. معرفی و عرضه دستاوردهای داخلی و بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی-آموزشی به منظور انتقال تجارب هنرمندان صاحب کسوت به هنرمندان جوان، همچنین حمایت مادی و معنوی برای رشد استعدادهای جوان هنری

3. حمایت از تولیدات هنری منطبق با هویت ایرانی-اسلامی و توجه به محصولات هنری با رویکرد ارتقای فرهنگ عمومی

4. برنامه‌ریزی برای اجرا و عمل به قوانین و اسناد قانونی معطل مانده در حوزه هنرهای تجسمی

5. اهتمام ویژه به موضوع اقتصاد هنر، زمینه‌سازی و فراهم آوری تمهیدات لازم برای توسعه رونق مشاغل هنری

6. معرفی هنر ایرانی-اسلامی و ظرفیت بی‌بدیل آن در سطح بین‌الملل به ویژه در هفته‌های فرهنگی هنری

7. تسهیل در خدمت رسانی به اهالی هنر با بهبود و هوشمندسازی فرآیندها و مانع‌زدایی حداکثری

8. توجه به گونه‌های مختلف هنری از جمله هنرهای کاربردی و استفاده از ظرفیت هنر برای آموزش‌های غیرمستقیم فرهنگی و اجتماعی

9. اهتمام به تقویت جشنواره‌های تخصصی در شاخه‌های متنوع هنرهای تجسمی

10. پیشنهاد برنامه‌ها، طرح‌ها و آئین‌نامه‌ها در راستای سیاست‌های نظارتی و حمایتی از هنرهای تجسمی متناسب با راهبرد عدالت فرهنگی


توفیق جنابعالی را در خدمت‌رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف والای دولت مردمی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از خداوند منان خواستارم»

گفتنی است محمد خراسانی‌زاده متولد سال 1364 و دانش آموخته دکترای هنر اسلامی از دانشکده هنر دانشگاه شاهد است که پیش از تصدی مسئولیت جدید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بود.

از جمله سوابق اجرایی خراسانی‌زاده می توان به معاون آموزش و امور استان‌های سازمان فضای مجازی سراج، دبیر و سخنگوی چهار دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، تدریس دروس هنر و راهنمایی پایانه‌نامه‌ در دانشگاه‌های هنر، شاهد، الزهرا(س)، سوره و پارس، مدیریت هنری و رسانه‌ای در قالب پایگاه‌های اینترنتی، نرم‌افزارهای رسانه‌ای، رسانه‌های اجتماعی، سواد رسانه و فضای مجازی، مدیریت نشریات اختصاصی در عرصه هنر و فضای مجازی، فعالیت در زمینه‌های گوناگون هنری در حوزه شعر و ادبیات، طراحی گرافیک، طراحی صنعتی، اجرای صحنه، نمایش و ...، نگارش 11 عنوان مقاله علمی پژوهشی در زمینه‌های هنری و رسانه‌های دیجیتال و عضویت در شوراهای سیاستگذاری و مجموعه‌های مردمی پایه در عرصه و فرهنگ و هنر اشاره کرد.

پیش از این عبدالرضا سهرابی عهده‌دار این مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

logo-samandehi