فروش آثار هنرمندان ایرانی به قیمت ده‌ها هزار پوند در حراجی «بونامز»

در جریان جدیدترین فروش آثار هنری مدرن و معاصر خاورمیانه در حراجی «بونامز» آثار هنری هنرمندان ایرانی به قیمت ده‌ها هزار پوند به فروش رسیدند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، فروش آثار هنر مدرن و معاصر حراجی «بونامز» در بیست و چهارم مه با ارائه ۸۵ اثر هنری به پایان رسید و در این بین، آثار هنریِ هنرمندان ایرانی همچون «پرویز تناولی» و «رضا درخشانی» هر کدام ده‌ها هزار پوند به فروش رسیدند.

«طبیعت بی‌جان» اثر «منوچهر یکتایی»


گران‌ترین اثر ایرانی این حراجی، تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان» ۷۱ در ۷۷ سانتی‌متری اثر «منوچهر یکتایی» بود که در نهایت به قیمت ۱۶۵,۵۰۰ پوند به فروش رسید.

بدون عنوان اثر «سهراب سپهری»


تابلو رنگ روغن بدون عنوانی از مجموعه انتزاعی درختان اثر «سهراب سپهری» یکی از آثار ایرانی حاضر در حراجی خاورمیانه بود که در نهایت به قیمت ۷۶,۶۰۰ پوند فروخته شد.

در این حراجی همچنین دو تابلو از «حسین زنده‌رودی» به قیمت‌های ۳۵ هزار و ۴۰هزار پوند به فروش رسیدند.

تابلو نقاشی «شکار آبی» اثر «رضا درخشانی» نیز در حالی به قیمت ۳۸ هزار پوند چکش خورد که ارزش آن بین ۳۰ تا ۵۰ هزار پوند برآورد شده بود. همچنین تابلو نقاشی بدون عنوان از «محسن وزیری مقدم» با قیمت ۱۵ هزار پوند به فروش رسید.

«شکار آبی» اثر «رضا درخشانی»

«عاشقان هیچ» اثر «پرویز تناولی»


در این بین مجسمه‌ «عاشقان هیچ» اثر «پرویز تناولی» نیز با قیمت ۸۲,۹۵۰ پوند فروخته شد.

«بانو اسب‌سوار» اثر «صادق تبریزی»


سه اثر از «صادق تبریزی» در این حراجی ارائه شد که یک مورد از آن‌ها تابلو نقاشی بدون عنوان با موضوع خسرو و شیرین بود که به قیمت ۱۲۸۰۰ پوند فروخته شد. دیگر نقاشی بدون عنوان این هنرمند درحالی به قیمت ۸۹۶۰ پوند به فروش رسید که تابلو «بانو اسب‌سوار» این هنرمند ۳۸۴۰ دلار چکش خورد.

logo-samandehi