نمایشگاهی با هدف بررسی آثار جعلی

«هنر و مصنوع» عنوان نمایشکاه گالری کورتالد لندن است که نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌هایی را گرد هم می‌آورد که یک چیز مشترک دارند: اصل نیستند.

Forgery in the manner of John Constable, Seascape


به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه که 17 ژوئن افتتاح می‌شود، آثار جعلی که تا کنون تقلبی بودن آنها ثابت شده است، گرد هم می آورد. به عنوان مثال تابلوی قرن پانزدهمی که باکره و کودک را به تصویر می کشد، جعلی دهه 1920 به سبک بوتیچلی است. همچنین اثر دیگری که منظره دریایی آبرنگ اثر جان کنستبل را نشان می دهد، یک تقلب است.


این نمایشگاه بیشتر نمایشی درباره جعل هنری است تا تحقیقی در مورد ارزش هنری. کیوریتورهای نمایشگاه، کارن سرس و راشل هاپوینو در عوض تلاش می‌کنند تا ارزش تاریخی و زیبایی‌شناختی تقلبی‌ها را نیز کشف کنند.

آنها در بیانیه مشترکی به آرت نت نیوز گفتند: «اگر این نقاشی از میکل آنژ باشد، به درک ما از تکامل او به عنوان یک طراح می‌افزاید. اگر نقاشی توسط یک جاعل باشد، داستان کاملاً متفاوتی را روایت می‌کند و به عنوان یک ابزار آموزشی برای دانشجویان و محققان ما ارزش دارد. بررسی دقیق خطوط یک جاعل و مقایسه آنها با خطوط میکل آنژ ما را وادار می کند تا نقشه کشی هر هنرمند را در نظر بگیریم.

آنها افزودند که برخی از تقلبی‌ها نیز از آثار هنرمندانی ساخته شده است که امروزه کمتر شناخته شده‌اند، که نشان می‌دهد این هنرمندان احتمالاً «در زمان خود بسیار محبوب‌تر بودند تا بازاری برای جعل ایجاد کنند.

برای این اهداف آموزشی است که این گالری به عنوان یک موسسه آموزش تاریخ هنر و حفاظت، در طول سال ها آثار جعلی را جمع اوری کرده است،. برخی از قطعات به عنوان کلاهبرداری های بی سابقه اهدا شد که قرار بوده مطالعه شوند.

Jacob Savery I, Forgery in the manner of Pieter Bruegel the Elder, Rocky landscape with a castle (c. 1590)

Umberto Giunti, Forgery in the manner of Sandro Botticelli, Virgin and Child (1920s)

Han van Meegeren, Forgery in the manner of Dirk van Baburen, The Procuress (c. 1930)

logo-samandehi