تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های کمیسیون متبوع خود از تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون بار دیگر اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و ۵ ماده از این طرح را ضمن ایجاد تغییرات جزئی به تصویب رساندیم.

وی افزود: ماده ۸ این طرح ارکان و تشکیلات سازمان را تشریح می‌کند. ماده ۹ به ترکیب مجمع سازمان می‌پردازد و ماده ۱۰ نیز وظایف مجمع سازمان را مورد اشاره قرار می‌دهد.

کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مواد ۱۱ و ۱۲ این طرح را تشریح کرد و گفت: ماده ۱۱ این طرح می‌گوید که رئیس کل سازمان بالاترین مقام اجرایی، اداری، مالی و نماینده قانونی سازمان در کلیه مراجع با حق توکیل به غیر می‌باشد و در حدود مصوبات مجمع و شورای عالی و مقررات و ضوابط مربوط به دارای اختیار کامل است که از طرف مجمع عمومی از بین منتخبین هیات مدیره سراسر کشور و اعضای سابق شورای عالی به مدت چهار سال انتخاب می‌شود. ماده ۱۲ این طرح نیز اعضای شورای عالی هنرمندان را تشریح می‌کند و می‌گوید این شورا مرکب از ۷ نفر شامل رئیس کل و ۶ نفر از هر رشته هنری می‌باشد که توسط مجمع انتخاب می‌شود که تبصره این ماده نیز حذف شد.

logo-samandehi