پیوند نسل ها در کوک های دیوار

هنرمند و طراح متولد لیسبون ana martinsکه با نام alias aheneah نیز شناخته شده است، به بررسی ترکیب فرآیندهای دیجیتالی و آنالوگ برای خلق آثار منحصر به فردش از جمله هنر خیابانی cross-stitch می پردازد.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند 23 ساله با پیشینه ای در طراحی گرافیک و تأثیراتی از آموزه های گلدوزی مادربزرگ‌اش دریافت کرده ، قصد دارد یک تکنیک سنتی را به گرافیکی مدرن تبدیل کند و فرهنگ ها و نسل ها را به هم پیوند دهد.
این طراحی از دوخت ساده ، به شکل X گرفته شده است. اندازه و حجم پروژه های aheneah نیز از زمان آزمایش های قبلی وی که روی مقوا سیاه به اندازه پوستر ساخته میشد به میزان قابل توجهی افزایش یافته است
امروزه میتوان پروژه های عمومی این هنرمند را در خیابان های پرتغال مشاهده کرد، که اندازه ی آنها در حدود 2در 5 متر است و در آن از 700 متر پشم و 2300 پیچ استفاده شده است.


او در خلق آثارش تعامل با عموم مردم را در نظر میگیرد. این هنرمند در مورد اثر خود میگوید: با خارج کردن این تکنیک از مکان عادی خود ، می خواهم آنرا برای نسلی که قبلاً از دوره هنر دیجیتال بوده جذاب تر کنم.
وی در جدیدترین پروژه خود به نام "درک" چالش جدیدی را برای تکامل سبک معمول خود در پیش می گیرد و مجموعه ای از نسخه هایی با تعداد مشخص بر روی تخته های چوبی خلق کرده است.
او میگوید من قبلاً به کشف مواد و روش ها برای تجربه کردن تکنیک های سنتی پرداختم ، اکنون وقت آن رسیده است که خودم را به چالش بکشم و هر آنچه را که قبلاً آزمایش کرده ام را ادغام کنم و آن را به مقیاس ریز و ظریف برگردانم.
از طریق این چالش جدید ، آنه می آموزد که هر وقت به چیزی نگاه می کنید، می تواند متفاوت از زمان گذشته باشد. ما اشیا را آنطور که هستند نمی بینیم، بلکه آنطور که ما هستیم میبینیم. به همین دلیل این قطعات بی پایان هستند.
آثار aheneah در سالهای اخیر در چندین جشنواره و نمایشگاه هنری شهری ، از جمله WOOL ، VU lisbon و ESTAU به نمایش گذاشته شده است. وی همچنان به سفر خود در پرتغال ادامه میدهد تا میزبان کارگاه های آموزشی بیشتری باشد.

logo-samandehi