نمایش قدرت زن و مام طبیعت در جاودانگی

سردیس حمکران زن مصری با استفاده از موم شصت هزار زنبور عسل توسط tomáš libertíny، تحت عنوان جاودانگی، ساخته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این سر دیس با نام "جاودانگی" بر اساس مدل سه بعدی پرتره اصلی ملکه مصر ساخته شده است. این مجسمه بخشی از مجموعه آثار ساخته شده از موم زنبور عسل توسط این هنرمند ساکن روتردام بوده که آثاری چون "پرتره بروتوس" و "گلدان مومی" نیز از آن جمله هستند. این آثار در نمایشگاه انفرادی این هنرمند با نام "melancholia" در گالری Rademakers آمستردام تا 30 ژانویه 2021 در معرض نمایش خواهد بود.

این هنرمند برای خلق اثر خود با نام "جاودانگی"، از شصت هزار زنبور عسل استفاده کرد تا کندوی عسل خود را در اطراف طرح 3 بعدی سردیس نفرتیتی بسازند. این سردیس بر اساس مدل سه بعدی پرتره اصلی ملکه مصر ساخته شده و بنا به گفته libertíny، "این اثر گواه بر قدرت و جاودانگی "مام طبیعت" بوده و از طرفی شخصیت باستانی آن را به عنوان زن قدرتمندی که علیرغم نابرابری ها حکمفرمایی می کرد، نشان می دهد.

ساخت سردیس دو سال طول کشید و در دو مرحله آماده شد: مرحله اول در تابستان 2019 در kunsthal روتردام به عنوان یک اثر زنده به نمایش در آمد و فرصتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد تا بتوانند از نزدیک و بطور زنده شاهد روند ساخت این اثر توسط زنبورها باشند. در مرحله دوم ساخت سردیس در سال 2020 بطور کامل به اتمام رسید و در حال حاضر نیز در در گالری Rademakers آمستردام به نمایش گذاشته شده است.

logo-samandehi