آبی های عظیم‌الجثه به مثابه مجسمه شهری در استکهلم

هنرمند فرانسوی xavier veilhan و همکار دیرینه اش، alexis bertrand، طراح صحنه، دو مجسمه عظیم الجثه را در دو پارک در منطقه varberg، حومه جنوب غربی استکهلم نصب کرده اند.

به گزارش گالری آنلاین، این دو اثر هنری عمومی از بلوک های بتنی آبی رنگ و بدون پایه ساخته شده اند. این پروژه که به سفارش stockholm konst به مرحله اجرا در آمده است، تا کنون بزرگترین اثر هنری شهر و مهم ترین سرمایه هنری این منطقه به شمار می رود.

این اثر در مسابقه ای که توسط stockholm konst و دفتر اجرایی شهر استکهلم در سال 2018 برگزار شده بود بعنوان پروژه برنده انتخاب شد. این دو اثر اکنون در دو پارک strakparken و pelousen در منطقه varberg استکهلم نصب شده و کاملا در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است تا بتوانند از آن ها به شکل های مختلف از میز گرفته تا نمیکت و محل بازی استفاده کنند.

مجسمه نصب شده در پارک pelousen بزرگترین مجسمه بتونی غول پیکر به ابعاد 19 متر طول، 9 متر عرض و 5 متر ارتفاع است. این مجسمه که به شکل مردی غول پیکر و ریش دار است رهگذری در حال استراحت در پارک pelousen را در ابعاد بزرگ به تصویر می کشد. این اثر هنری از 85 بلوک بتنی پیش ساخته، بدون پایه و به رنگ آبی با رنگدانه ای رنگی تشکیل شده است.

مجسمه غول پیکر strakparken giant که در 100 متری مجسمه دیگر نصب شده است از میان سراشیبی بزرگی به چشم می خورد، این مجسمه که ابعاد آن کوچکتر است به شکل نیم تنه یک زن است که دستانش را مانند کسی که پشت میز نشسته باشد به زمین تکیه داده است. این مجسمه با مونتاژ در محل از پنج بلوک بتنی آبی رنگ و بدون پایه ساخته شده است. اطراف مجسمه را صفحه ای از بتن به نشانه حرکت و جنبش احاطه کرده که بصورت صحنه نمایش در فضای باز طراحی شده است.

logo-samandehi