باز تعریفی از فضا با چیدمانی نامحسوس و غیر قابل لمس

طراحان authos.ch با همکاری stella speziali طراح چیدمان تعاملی، مداخله فضایی چشمگیری را در رویداد دوسالانه طراحی زوریخ در سال 2021 به نمایش می گذارد.

به گزارش گالری آنلاین، این چیدمان تعاملی با نام nebolosus بازدیدکنندگان را به گشت و گذار در تجربه ای بی حد و مرز دعوت می کند. طراحان این چیدمان با تلفیقی از واقعیت افزوده و مه پاش، پاویلیونی ناملموس و ناپایدار خلق کرده اند که فضا را به گونه ای متفاوت تعریف می کند.

مه ایجاد شده توسط این چیدمان که در باغ گیاه شناسی قدیمی در مرکز زوریخ قرار دارد، بر فراز پوشش گیاهی انبوه با وسعتی بیش از 50 متر مربع به آرامی در حرکت است. دفتر طراحی authos.ch و stella speziali به دنبال چیدمانی بودند که کاملاً در ارتباط با زمان و شرایط آب و هوایی حال بوده و تجربه منحصر به فردی را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد. در طول روز، توده ای دلپذیری از مه پیوسته در حرکت است، در حالی که در شب، این فضا به پدیده ای دیجیتالی بدل می شود.

این چیدمان غیر ممکن بودن کنترل شرایط جوی و تعادل ناپایدار آن را برای مردم تداعی می کند. علاوه بر آن، غیرقابل پیش بینی بودن چیدمان nebolosus تجربه ای بی نظیر از واقعیت افزوده را به ارمغان می آورد. شب هنگام در حالیکه ماتریکسی (فرمی) از خطوط و زوایای خیره‌کننده به حرکات بازدیدکنندگان واکنش نشان می دهد، پروجکشن مپینگ (نقشه‌کشی تصویری یا واقعیت فضایی) جذابیت این اثر (چیدمان) ناملموس را دوچندان می کند.

logo-samandehi