حجم به مثابه تاریخ استعماری بلژیک

هنرمند مجسمه ساز Danh Vō از ورای مجسمه های خود بخشی از تاریخ و فرهنگ بلژیک را روایت می کند.

به گزارش گالری آنلاین، کار Danh Vō اغلب به راحتی قابل تشخیص است، اما درک فوری آن دشوار است. این هنرمند دانمارکی ویتنامی الاصل عمدتاً با مصنوعات مرتبط با اهمیت مذهبی، سیاسی و فرهنگی پاپ کار می‌کند.در نگاه اول، مجسمه های او ممکن است مانند مجموعه های تصادفی به نظر برسند. به عنوان مثال، Oma Totem (2009)، دارای یک تلویزیون حجیم است که بالای یک یخچال کوچک که با یک صلیبی بزرگ تزئین شده و توسط یک ماشین لباسشویی پشتیبانی می شود، چیده شده است. آثار او قدرت نگه داشتن بیننده در مقابل خود را دارد ، با بینش Vō در مورد مصرف گرایی غربی و انگیزه های پنهان برنامه های مبلغان کاتولیک آشنا میشوند.

نمایشگاه انفرادی فعلی Vō پر از آثار جدید است که تا 18 دسامبر در Xavier Hufkens در بروکسل در معرض دید عموم قرار دارد و مشابه آثار قبلی غنی از منابعی است که به آرامی برای مخاطبان کنجکاو آشکار می شود.در چارچوب گالری بروکسل، Vō به طور ماهرانه ای به تاریخ بلژیک، به ویژه نقش هنر و هنرمندان تحت حکومت استعماری این کشور می پردازد.

logo-samandehi