طراحی مجموعه‌ای از فانوس‌ها با الهام از زیست‌شناسی گیاهی

فانوس‌های BioNest توسط کارگاه چند رشته‌ای wevolve برای نمایش creek 2021 در آستین، تگزاس ایجاد شدند.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه که توسط نیکلاس دبروین رهبری می‌شود – از نظر فرم و مواد – از زیست‌شناسی گیاهی و جانوری موجود در waller creek، جایی که نمایش در آن برگزار می‌شود، الهام می‌گیرد. در واقع، هر فانوس مکان خاص است و با مواد زیستی خود متشکل از گونه‌های گیاهی مختلف که از مکان‌های مختلف در آستین و فراتر از آن برداشت شده‌اند، قابل شناسایی است. با اتخاذ رویکردی مبتنی بر صنایع و مواد، این پروژه به مطالعه دقیق طراحی پایدار تبدیل می شود. دبروین می‌گوید: «هدف آن این است که به گفتگو در مورد اینکه چگونه می‌توانیم با طراحی با طبیعت، سنت و ماتریالیسم تجدیدپذیر در اقتصاد دایره‌ای جدید مشارکت کنیم.

یک فرآیند دوستدار محیط زیست که فناوری بومی را قرض می گیرد.

دبروین و تیمش مواد زیستی هر فانوس را با مخلوط کردن آب، پودر جلبک دریایی، گلیسیرین و سایر مواد با گرما توسعه دادند. سپس همه چیز قبل از خشک شدن در قالب ریخته می شود. دبروین توضیح می‌دهد: «استفاده از مواد خام از منابع زیست توده تجدیدپذیر جایگزینی بدون نفت برای پلاستیک است که به اکوسیستم‌های طبیعی ما آسیب می‌رساند».

در همین حال، چارچوب‌های پوسته شبکه‌ای فانوس‌ها با بخار دادن نوارهای بلوط و بافتن آن‌ها به یکدیگر ساخته می‌شوند که منجر به ساختاری سبک و مستحکم می‌شود. آزمایشگاه‌های wevolve این تکنیک را از طریق تحقیقات اختصاصی در مورد فناوری بومی، به‌ویژه قایق‌های بافته شده مانند سبد سنتی و پوست روی قاب، توسعه دادند. با ترکیب این الهامات با هم، چیدمان نهایی - وقتی شب فرا می رسد - نمایشی مسحورکننده و همیشه در حال تغییر ایجاد می کند که طبیعت را تجلیل می کند.

logo-samandehi