نمایش تناقضات تجربیات زیسته هنرمند

آثار شاعرانه، اما پایه‌دار، جذب‌کننده و در عین حال آرام‌بخش، مرئی و نامرئی، در یک نمایشگاه بزرگ انفرادی در زوریخ، سوئیس به نمایش در آمده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایگشان آدامز، هنرمند اهل آفریقای جنوبی در سال 1982 متولد شد وبه عنوان یک رنگین پوست مسلمان با پدربزرگ خود بزرگ شد. در این نمایشگاه جدید که تا 22 می 2022 برپاست، آدامز تارهای هویت خود را به هم می‌پیچد و فضاهای خانگی را که در آن بزرگ شده و تجربیاتی را که اثری ماندگار بر هنرمند بر جای گذاشته است، به یاد می‌آورد.

نام این نمایشگاه با عنوان "گرد و غبار" به یک رقص بومی آفریقای جنوبی اشاره دارد که در آن ابرهای غبار از رد پای پر انرژی اجراکنندگان فوران می کند. آدامز اولین بار این رقص را در کودکی در میان جامعه دید. در این نمایش انفرادی، ابرهای گرد و غبار به مجسمه‌های پیچیده‌ای تبدیل می‌شوند که از سیم مارپیچ و مهره‌هایی ساخته شده‌اند که در فضایی باغ‌مانند معلق هستند. مجسمه‌های درهم‌تنیده و نصب فرش‌های بافته شده روی زمین، مسیری را در اطراف فضای نمایشگاهی Kunsthalle ترسیم می‌کنند، که بازتاب مسیرهای برنامه‌ریزی نشده یا «خطوط آرزو» است که در سراسرشهر او یافت می‌شود. در همین حال، دیوارپوش‌های بافته شده نمایانگر کف‌پوش‌های مشمع کف اتاق فرسوده دوران کودکی آدام و همچنین آثار نامرئی افرادی است که زمانی در آنجا قدم می‌زدند.

logo-samandehi