مجسمه های پیچیده میکروبیولوژی شیشه ای

مجموعه پیچیده شیشه‌کاری لوک جرم برخی از کشنده‌ترین ویروس‌ها را به تصویر می‌کشد.


به گزارش گالری آنلاین، مجموعه میکروبیولوژی شیشه‌ای، که توسط هنرمند لوک جرم از سال 2004 خلق شده است، مجموعه‌ای ساخته شده از شیشه‌ است که نشان‌دهنده ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف، از جمله تعدادی که مرگ‌بارترین انواع آن است. در مقیاسی تا یک میلیون برابر اندازه سلول های واقعی، مجسمه ها دقیقاً شکل پیچیده ویروس ها را به تصویر می کشند، گویی از طریق میکروسکوپ مشاهده می شوند.


این هنرمند بریتانیایی از طریق آثار هنری ظریف خود به دنبال ایجاد بازنمایی های بی رنگ به عنوان جایگزینی از تصویر رنگی ویروس ها است که در رسانه ها نمایش داده شده اند. مانند تصویر قرمز معروف کرونا ویروس SARS یا HIV پر جنب و جوش که در انواع رنگ‌های مختلف وجود دارد.

حجم های ظریف و بی رنگ

لوک جرام تأثیر جهانی هر بیماری را زیر سوال می برد: «چند نفر معتقدند ویروس ها رنگ روشن دارند؟» ما با کتاب‌های زیست‌شناسی مملو از تصاویر رنگارنگ بزرگ می‌شویم، که قطعاً نحوه خواندن و تفسیر این پدیده‌ها را تغییر می‌دهد. بنابراین، در تلاش برای تغییر تصویر نادرست که ویروس‌ها را ذاتاً چند رنگ می‌بیند، مجموعه «میکروبیولوژی شیشه‌ای» با شفافیت و جزئیات شفاف تعریف می‌شود. این هنرمند از طریق آثار خود به دنبال انتقال اطلاعات مهم در مورد شکل و ساختار ویروس ها و باکتری ها است که دیگر بر اساس رنگ ها نیستند.

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، مجسمه‌های او در سطح بین‌المللی برای ارتباطات علمی استفاده می‌شد. آنها با همکاری ویروس شناسان دانشگاه بریستول و با استفاده از ترکیبی از عکس ها و مدل های علمی مختلف طراحی شدند. پس از آن، آنها با همکاری شیشه‌کشان کیم جورج، برایان جونز و نورمن ویچ ساخته شدند.

logo-samandehi