تصویری همزمان از کنترل و شکست

عشق، دوستی، محبت، قدرت، از دست دادن و شکست، تمام غرایز انسانی است که هنرمند سعی داشته مخاطب را با آنها در اثرش تحت عنوان YOU مواجه کند.



به گزارش گالری آنلاین، هنرمند همیشه بحث‌برانگیز مجسمه‌ساز و پرفورمر ، مائوریزیو کاتلان در آخرین اثر خود به موضوع مرگ می‌پردازد، و خودنگاره‌ای در گالری ماسیمو د کارلو میلان به نمایش گذاشته است. این اثر، هنرمند را در حالی به تصویر می‌کشد که در حمامی مجلل از مرمر سبز، با یک دسته گل در دست، به طناب آویزان شده است.

گفته می‌شود که این قطعه «عشق، دوستی، محبت، قدرت، از دست دادن و شکست» را منعکس می‌کند، همه غرایز غریزی انسان به‌گونه‌ای که تکان‌دهنده و غیرمنتظره است. همانطور که بازدیدکنندگان در گالری پر پیچ و خم نمایشگاه گم می شوند، مجسمه معلق به تدریج و از راه دور کشف می شود. این اثر بیننده محتاط را به نزدیک شدن دعوت می کند.


پرتره ای از عشق و شکست در ماسیمو د کارلو

مائوریزیو کاتلان مجسمه خود را به نام YOU در فضای نمایشگاهی کاسا کوربلینی-واسرمن ماسیمو د کارلو در میلان آویزان می کند. گالری این سازه را اینگونه توصیف می کند: «شما یک توهم هستید، تصویری همزمان از کنترل و شکست. یک ژست خوشامدگویی سخاوتمندانه یا یک خداحافظی غم انگیز و اجتناب ناپذیر، شما نقش فرد را در قلمرو جمعی بررسی می کنید: اعتراف به تسلیم، یا شاید تأیید مهربانی.
این مداخله جدید توسط مائوریزیو کاتلان مرگ قدرت های بزرگ را تایید می کند و در عین حال انرژی جدیدی را در قدرت فرد القا می کند.


نصب YOU توسط maurizio cattelan به تازگی در گالری massimo de carlo در 28 مارس ظاهر شده است، درست در زمان آغاز هفته هنر میلان که از 1 تا 3 آوریل اجرا می شود. در حالی که مجسمه به موقع برای نمایشگاه هنری سالانه شهر نصب شد، تا ژوئن 2022 ادامه خواهد داشت.



logo-samandehi