نمایش آثار منتخبین جایزه ترنر

گالری هنری اوکلند Toi o Tāmaki نمایشگاهی از آثار گیلبرت و جورج را ارائه می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، نمایش آثار گیلبرت و جورج در اوکلند یک مرور کلی از کار آنها در قرن بیست و یکم است.

کریستن لیسی، مدیر گالری، می‌گوید: «نمایشگاه تاماکی ماکائورائو اوکلند 2022 آثار هنری از یک حرفه هنری را ارائه می‌کند که جنجال‌هایی را برانگیخته است، وضعیت موجود را به چالش کشیده و از دیدگاه‌های جایگزین حمایت می‌کند».

"این یک کودتای فوق العاده است که گالری هنری اوکلند Toi o Tāmaki گیلبرت و جورج را برای اولین بار در نمایشگاهی که مخصوصا برای نیوزلندی ها طراحی شده است به آئوتاروآ آورده است."

گیلبرت و جورج به عنوان چهره‌های پایه‌گذار هنر مفهومی و پرفورمنس بریتانیا، فتومونتاژهای خود را - که شامل عکس‌های با دقت جمع‌آوری‌شده‌شان در شبکه‌های چندگانه است - در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

گیلبرت و جورج از زمانی که در سال 1967 با یکدیگر آشنا شدند و در مدرسه هنر سنت مارتین لندن تحصیل کردند، از آن زمان، آنها به عنوان سوژه در آثار هنری خود ظاهر شدند و اعتقاد مشترکی به "هنر برای همه" داشتند و هر چیزی را به عنوان موضوع بالقوه برای پروژه های خود در نظر داشتند.

«گیلبرت و جورج» هنرمندان بریتانیایی تحسین‌شده بین‌المللی بیش از پنج دهه با هم کار کرده‌اند و خود را مجسمه زنده توصیف می‌کنند که «دو نفر هستند در روح یک هنرمند». ران براونسون، متصدی ارشد گالری، می‌گوید: تصاویر آنها به دنیای گذشته، حال و آینده ما پاسخ می‌دهد.

گیلبرت و جورج از طریق آثار هنری خود تابوها را به چالش کشیده اند، با قراردادهای هنری مبارزه کرده اند و دیدگاهی منحصر به فرد از زندگی امروزی در نظر گرفته اند. با استفاده از بدن خود، هیچ چیز برای این هنرمندان که کارشان تصویری بصری از زندگی معاصر است، خیلی شخصی یا خیلی ممنوع نیست.

گیلبرت و جورج در سال 1986 جایزه ترنر را دریافت کردند و آثار آنها نماینده بریتانیا در دوسالانه ونیز در سال 2005 بود.


logo-samandehi