موزه های قطر نمایش می‌دهند

هنر عمومی از شهر تا صحرا

موزه های قطر آثار هنری عمومی جدید هنرمندان قطری، منطقه ای و بین المللی را در سراسر دوحه و کشور نمایش خواهند داد. این کشور و فضاهای عمومی آن به یک موزه هنری وسیع تبدیل خواهد شد که از صحرا تا سوق واقف امتداد دارد. این مجموعه شامل بیش از 100 اثر هنری عمومی است که برای مردم محلی و 1.5 میلیون بازدید کننده ای که انتظار می رود برای جام جهانی فوتبال قطر 2022 به دوحه سفر کنند، در معرض دید قرار گرفته است.

Simone Fattal, Gates to the Sea, 2019 | image © Iwan Baan


به گزارش گالری آنلاین، این روند بیش از چهل اثر را به مجموعه عظیم معرفی می‌کند که به عنوان بخشی از رویداد قطر خلق می‌شود - یک جنبش فرهنگی که فعالیت‌های فرهنگی در قطر را ترویج می‌کند. نام های آشنایی که در این روند هستند عبارتند از: ریچارد سرا، دیمین هرست، KAWS، دانیل آرشام، فی توگود و لوئیز بورژوا

Damien Hirst, The Miraculous Journey, 2013 | image © Iwan Baan


موزه قطر فضاهای عمومی کشور را متحول می کند.

شیخه آل مایاسا بنت حمد بن خلیفه آل ثانی، رئیس موزه‌های قطر می‌گوید: «افزودن ۴۰ اثر هنری عمومی جدید در پاییز امسال نقطه عطفی برای برنامه هنر عمومی قطر است. هنر عمومی یکی از برجسته‌ترین نمایش‌های تبادل فرهنگی ماست که در آن آثاری از هنرمندان با هر ملیت و پیشینه ارائه می‌کنیم. از ورود به بهترین فرودگاه جهان - فرودگاه بین‌المللی حمد - تا هر محله در کشور ما،اثر هنر عمومی وجود دارد تا تجربه سفر شما را منحصر به فرد کند.

این آثار از نظر اندازه و فرم متفاوت هستند و طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرند؛و همه اینها به ماموریت ما برای دسترسی بیشتر به هنر، مشارکت دادن مردم، تجلیل از میراث ما و پذیرش فرهنگ های دیگران اضافه می شود. مهمتر از همه، هنرمندان از هر گوشه جهان - که نماینده همه قاره‌ها هستند - دعوت شده‌اند تا خلاقیت هنری خود را با جمعیت متنوع ما به اشتراک بگذارند.

KAWS, SMALL LIE, 2018 | image © Iwan Baan

Daniel Arsham, Sports Ball Galaxy, 2012 | image © Iwan Baan

Louise Bourgeois, Maman, 2012 | image © Iwan Baan

Saloua Raouda Choucair, Bench, 1969-71 | image © Iwan Baan

Richard Serra, East-West/West-East, 2014 | image © Iwan Baan






logo-samandehi