نگاهی به طراحی لباس های فوتبال 32 تیم در جام جهانی 2022

جام جهانی یک نمایش مد نیست، اما مسلماً بزرگترین صحنه‌ای است که یک طراح مد می‌تواند امیدوار باشد آثار خود را در آن به نمایش بگذارد.

به گزارش گالری آنلاین، لباس های امسال شامل پیراهن های ساخته شده با پلاستیک اقیانوسی یا پلی استر بازیافتی و کیت طراحی شده برای اعتراض به شرایط پیرامون مسابقات است.

در زیر کیت‌هایی از تمام 32 کشور که در قطر به نمایش گذاشته می‌شوند، به ترتیب حروف الفبا آورده شده است:


آرژانتین توسط آدیداس

همانند پیراهن‌های خانگی قبلی، طراحی آدیداس برای آرژانتین دارای نشان آرژانتین و نشان اتحادیه فوتبال آرژانتین در خطوط آبی و سفید سنتی این تیم است.

پیراهن باریک با 50 درصد پلاستیک اقیانوسی از Parley for the Oceans ساخته شده است.


استرالیا توسط نایک

کیت خانه آفتابی استرالیا برای مسابقات توسط نایک از رنگ های طلایی، زرد و سبز تشکیل شده است که به چشم انداز شنی مناطق دورافتاده استرالیا و همچنین تالاب ها و جنگل های حومه شهر اشاره دارد.

روی سینه، سپر نشان مشترک المنافع - یکی از نمادهای ملت اقیانوسی - توسط یک emu و یک کانگورو قاب شده است.


بلژیک توسط آدیداس

شعله های قرمز و طلایی آستین های رگلان پیراهن آدیداس برای بلژیک را می لیسند، که نمایانگر برداشتی تازه از پیراهن معمولی این تیم به رنگ مشکی، زرد و قرمز است.

طراحی آتشین به نام مستعار تیم بلژیکی، شیاطین سرخ اشاره دارد.


برزیل توسط نایک

این پیراهن رنگی پر جنب و جوش نایک برای برزیل دارای طرح جگوار یا onça-pintada به پرتغالی است که در سراسر آن چاپ شده است. به گفته نایک، این چاپ نشان دهنده «سبک بازی» معروف برزیلی است که پنج بار قهرمان جام جهانی شده است.

در حالی که بدنه زرد است، در مقابل لبه های سبز متضاد و لوله های آبی دور گردن و آستین قرار دارد. سایه زرد نسخه کمی روشن تر از رنگ پیراهن معمول تیم است.


کامرون توسط One All Sports

تولید کننده پوشاک موتوراسپورت One All Sports این پیراهن را به عنوان پرچم تخریب شده کامرون طراحی کرده است.

نوارهای سبز ضخیم به صورت مورب از مرکز بیرون می‌آیند، در حالی که نوارهای مشکی، زرد و قرمز آستین‌ها را خط می‌کشند.


کانادا توسط نایک

کیت کانادا همان طرحی است که کشور در طول سال گذشته از آن استفاده کرده است و کانادا را به تنها تیم نایک بدون طراحی جدید تبدیل کرده است.

این کیت‌ها که از طرح رنگ‌های قرمز و سفید سنتی کشور تشکیل شده‌اند، دارای برگ افرا، شناخته‌شده‌ترین نماد کشور، بر روی سینه هستند. مانند تمام کیت های نایک، پیراهن ها بدون درز هستند و از فناوری خشک کردن ADV این برند استفاده می کنند.


کاستاریکا توسط New Balance

بازیکنان کاستاریکا - همچنین به عنوان Los Ticos شناخته می شوند - پیراهن قرمز با تزئینات آبی ساخته شده از 100 درصد پلی استر بازیافتی و فناوری خشک New Balance را خواهند پوشید که برای راحتی بازیکنان در آب و هوای گرم قطر طراحی شده است.

کندال واسون، مدافع کاستاریکا گفت: "هر بار که برای کشورم به زمین می روم یک لحظه فوق العاده غرورآفرین است و نمی توانم برای اولین بازی با این لباس های جدید صبر کنم." این پیراهن‌های عالی برای ما هستند تا به دنیا نشان دهیم از چه چیزی ساخته شده‌ایم.»


کرواسی توسط نایک

همانند پیراهن‌های خانگی گذشته، لباس کرواسی برای جام جهانی با مربع‌های قرمز و سفید مشخص شده است. با این حال، این برند ادعا می کند که این طرح رویکردی "مدرن" به پیراهن سنتی دارد.

در حالی که پیراهن خانگی قرمز و سفید دارای یک الگوی چک شده واضح است، مربع‌های تار کیت مهمانی ادای احترام به "اصل و جزر خط ساحلی آدریاتیک کرواسی" است.


دانمارک توسط Hummel

پیراهن خانگی دانمارک عمدتا قرمز و عمدا مینیمالیست است. به جز چند خط روی کاف، لوگوی Hummel و نشان دانمارکی، قسمت بالایی جزئیات کمی دارد.

برند ورزشی Hummel این کیت را به عنوان اعتراضی به میزبانی این رویداد در قطر طراحی کرد و می خواست دید پیراهن ها را کاهش دهد.

ما تمام جزئیات - از جمله لوگوی هومل و شیرون‌های خودمان - را کمرنگ کرده‌ایم، زیرا با وجود اینکه عاشق فوتبال و احساسی که در کنار هم به ما می‌دهد، نمی‌خواهیم در طول مسابقاتی که هزاران نفر هزینه داشته است دیده شویم. زندگی آنها،" این برند گفت.


اکوادور توسط ماراتن

پیراهن زرد شرکت ورزشی اکوادور Marathon برای اکوادور برای جشن گرفتن پرچم این کشور طراحی شده است. در پشت یک شبح ظریف از اکوادور است.

لبه داخلی کلمه "اکوادور" را دارد که به شش زبان مختلف نوشته شده است.


انگلستان توسط نایک

پیراهن خانگی نایک برای انگلیس، از طراحی جام جهانی 2018 آن فاصله گرفته و در عوض شباهت بیشتری به لباس این تیم در یورو 1996 دارد. این پیراهن باریک دارای شیب های آبی بزرگ روی شانه ها است و به طور قابل توجهی عاری از هرگونه رنگ قرمز است.

در همین حال، لباس دور قرمز به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل دارای یقه ای با امضای تیم انگلیسی است که نماد معروف سه شیر را در زیر آن پنهان می کند.


فرانسه توسط نایک

لباس نایک برای قهرمان فعلی جام جهانی، فرانسه، از میراث این کشور و آینده آن استفاده می کند، چیزی که این برند به عنوان چشم انداز "فرانسه جدید" توصیف می کند.

پیراهن خانگی به آرامی با گرافیکی از برگ‌های بلوط و شاخه‌های زیتون تزئین شده است که نشان‌دهنده قدرت، همبستگی و صلح است، در حالی که تصاویر خروس، طاق پیروزی و Clairefontaine دوردست را تزئین می‌کنند.


آلمان توسط آدیداس

آدیداس با الهام از اولین پیراهن ملی فوتبال آلمان، یک نشان دایره‌ای طلایی را در وسط پیراهن خانگی که در غیر این صورت ساده است، اضافه کرد.

نسخه به روز شده همچنین دارای نوارهای عمودی ضخیم است در حالی که رنگ های پرچم آلمان - قرمز، سیاه و زرد - در امتداد گردن و کناره ها قرار دارند.


غنا توسط پوما

غنا در لباسی که توسط پوما طراحی شده است بازی خواهد کرد تا غرور غنا را منعکس کند. تصویری در وسط بالا، پرچم ملی را مجدداً تفسیر می‌کند و الگوهای پارچه سنتی غنا را در بر می‌گیرد.

ستاره سیاه غنا و کلمه "غنا" با حروف سیاه منحصر به فرد نیز روی سینه قابل مشاهده است.


ایران توسط شرکت ایرانی «مجید»

پیراهن جام جهانی مجید ایران 2022 دارای طرحی ساده به رنگ سفید با تزئینات به رنگ پرچم ایران بر روی یقه و سرآستین است.

آستین‌های راگلان دارای خطوط خاکستری هستند که در سرتاسر آن چاپ شده‌اند در حالی که سجاف آن قرمز رنگ است.


ژاپن توسط آدیداس

تولید شده توسط آدیداس، کیت خانگی آبی و سفید ژاپن توسط اوریگامی اطلاع رسانی شده است.

این یک الگوی کلاغ سه پا دارد که روی آن چاپ شده است که به گفته طراحان بیانگر خودنمایی است. گفته می شود که اشکال نامنظم سرعت را منتقل می کند و ظاهراً بازتاب سرعت بازی ژاپن است.


مکزیک توسط آدیداس

با کیت خانگی مکزیک، آدیداس تصمیم گرفت به تمدن‌های باستانی این کشور و هنر Mixtec اشاره کند و از خطوط چرخشی در رنگ مارونی عمیق استفاده کرد که با پایه بژ پیراهن تضاد دارد.

در میان چرخش ها نمادهایی مانند شخصیت افسانه ای Quetzalcoatl - یک خدای آزتک که شکل یک مار پر را به خود می گیرد، پنهان است.


مراکش توسط پوما

مانند بسیاری از پیراهن‌هایی که در قطر می‌پوشند، کیت مراکش شامل رنگ‌های پرچم این کشور با خطوط قرمز و سبز است که بازوها و یقه را تکمیل می‌کنند.

پیراهن سفید با گرافیکی تزئین شده است که موزاییک های سنتی مراکش را به یاد می آورد، در حالی که نشان تیم در وسط قرار دارد.


هلند توسط نایک

این پیراهن نارنجی براق چرخشی پر زرق و برق بر روی کیت سنتی هلند است و برای تداعی یال یک شیر، نماد تاریخی این کشور طراحی شده است.

عناصر سیاه متضاد از جمله یک سپر سیاه در پشت شیر جمهوری هلند و یک تیک مشکی نایک در برابر نارنجی روشن.


لهستان توسط نایک

کیت خانگی قرمز رنگ ساده لهستان با عناصر نشان ملی این کشور، با گرافیک آستین نشان دهنده لانه و پرهای یک عقاب سفید بود.

این کیت از رنگ های ملی لهستان تشکیل شده است که صلح و افتخار را جشن می گیرند.


پرتغال توسط نایک

کیت دو رنگ پرتغال دارای رنگ‌های قرمز فلفلی و سبز جنگلی است که با پاشیدن طلایی به موفقیت‌های قبلی تیم اشاره می‌کند. غرور ملی از طریق تاج Federação Portuguesa de Futebol نشان داده می شود که در سمت چپ قرار دارد.

کیت خارج از خانه دارای پایه ای مایل به سفید است که در مقابل دریای رقبای سفیدپوست متمایز است.


قطر توسط نایک

پیراهن خانگی کشور میزبان قطر دارای طرحی ساده با طرح‌های مثلثی سفید است که آستین‌ها را تزیین می‌کند و پایه مارونی ساده، آینه‌ای پرچم قطر است.

این تیم که تنها کشوری است که امسال اولین حضور خود را در این مسابقات انجام می دهد، لباس خارج از خانه کمی ماجراجویانه تر، با مرواریدهای چاپ شده روی پس زمینه سفید پوشانده شده است. همانطور که بازیکنان قطر در سراسر زمین می دوند، این لباس شبیه یک طوفان شن در خورشید است.


عربستان سعودی توسط نایک

با توجه به کیت استفاده شده در سال‌های 2018 و 2020، نسخه کیت خارج از خانه عربستان سعودی به رنگ سبز با چاپ گرافیکی موزاییکی منحصربه‌فرد است که نایک گفت: «سرعت و جسارت» را تداعی می‌کند.

رنگ لباس خانگی معکوس است - پایه سفید با تزئینات سبز و دارای سپر سبز فدراسیون فوتبال عربستان سعودی و شاهین.


سنگال توسط پوما

سنگال، دارنده عنوان جام ملت‌های آفریقا، لباس سبزی خواهد پوشید که توسط پوما ساخته شده است که بر روی نام مستعار این تیم، شیرها طراحی شده است.

پرچم ملی، نشان فدراسیون و کلمات Les Lions در کنار تصویری از یک شیر قرار دارد که نشان دهنده شجاعت و شدت است.


صربستان توسط پوما

پیراهن سفید 2022 صربستان Away دارای لهجه‌های طلایی و رنگ‌های سنتی آبی و سفید، با چاپ صلیب ظریف است.

این کیت که توسط پوما طراحی شده است با یک تاج جدید که از نشان رسمی صربستان و یک عقاب دو سر تشکیل شده است، نقش بسته است.


کره جنوبی توسط نایک

Dokkaebi - موجودات افسانه ای که در فرهنگ عامه کره یافت می شود - نقطه شروع کیت نایک برای جمهوری کره بودند.

این برند می‌گوید: «نام آتشین نشان‌دهنده ذهنیت خشن یک ملت مغرور است و با رنگ قرمز جهانی پر جنب و جوش و گرافیک آستین ببری که نشان‌دهنده قدرت و قدرت است، تقویت می‌شود. در پشت یقه نام این کشور به زبان کره ای نوشته شده است.


اسپانیا توسط آدیداس

کیت خانگی مینیمال اسپانیا تقریباً کاملاً قرمز تیره است، با مواد زرد و مشکی که برای یقه V و در امتداد پابندهای پیراهن استفاده شده است. خطوط سه گانه آدیداس در امتداد شانه ها کشیده شده است.

کیت خارج از خانه دارای یک تاپ با گرافیک مواج است که نشانه هایی از لوگوی این کشور در سال 1982، زمانی که اسپانیا آخرین میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان را بر عهده داشت، گرفته شده است.


سوئیس توسط پوما

لباس خانگی تیم سوئیس برای جام جهانی 2022 دارای یک پالت رنگی شیب دار با افکت ombre با رویه سفید است که به تدریج در قسمت کمر به خاکستری محو می شود.

نوار قرمز ضخیم در سرتاسر سینه دارای صلیب با حاشیه های سفید است که مستقیماً پرچم کشور را به یاد می آورد، در حالی که آستین ها دارای سرآستین های مشبک غیر معمولی هستند.


تونس توسط کاپا

بازیکنان تونس پیراهن های سفید با آستر قرمز خواهند پوشید که به تاریخ و میراث ملت اشاره دارد. طراحی پس زمینه بر اساس زره پوشیده شده توسط ارتش باستان تونس در طول امپراتوری کارتاژنی است.

کاپا این کیت ها را به گونه ای طراحی کرد که "مقاوم، الاستیک و قابل تنفس" باشند.


اروگوئه توسط پوما

لباس خارج از خانه سفید اروگوئه برای جام جهانی 2022 دارای نوارهای آبی روشن است که به صورت عمودی در وسط با نشان فدراسیون و پرچم ملی در مرکز قرار دارد.

پوما که توسط پوما به عنوان "برخوردی تازه و بی باک از هویت تیم ملی" توصیف شده است، در بالای آن نیز "اروگوئه" با خط شکسته در جلوی آن نوشته شده است.


ایالات متحده توسط نایک

برای کیت های تیم ایالات متحده، برند آمریکایی پوشاک ورزشی نایک به سایر ورزش های ملی محبوب مانند هاکی و بسکتبال توجه کرد.

پیراهن سفید خانگی دارای الگوی پیراهن هاکی است و روی آستین‌های آن دارای دو سووش است که شبیه پیراهن‌های فوتبال آمریکایی است. نوارهای قرمز و سفید هر آستین را احاطه کرده است. کیت دور یک الگوی کمی پر جنب و جوش دارد که برای جشن گرفتن تنوع و جوانی طراحی شده است.


ولز توسط آدیداس

پیراهن خانگی آدیداس ولز در جام جهانی 2022 دارای طراحی ساده با رنگ پایه قرمز و سه نوار سفید بر روی شانه است.

یقه یقه گرد آن دارای تریم سبز و سفید است که از پهلو تا زیر بغل نیز کشیده شده است. نشان اتحادیه فوتبال ولز جای خود را در سمت چپ سینه می گیرد.

logo-samandehi