برچسب های گرافیتی به مثابه معماری متروکه

چه اتفاقی می‌افتد وقتی تگ‌های گرافیتی بر معماری ساختمان‌هایی که زمانی استفاده می‌شده اند تأثیر بگذارد؟

به گزارش گالری آنلاین، مارکوس برن، طراح گرافیک، هنرمند دیجیتال و داستان‌نویس بصری، قبل از ورود به دنیای هوش مصنوعی برای آخرین پروژه خود، «وقتی زندگی از هنر تقلید می‌کند» این سؤال را از خود پرسید. او با استفاده از نرم‌افزار محبوب تبدیل متن به تصویر Midjourney، تگ‌های گرافیتی را به شکل ساختمان‌های متروکه‌ای در نظر می‌گیرد که هرکدام با منظره‌ای دیستوپیایی و تیره‌آمیز همراه هستند. به گفته بیرن، این مجموعه گمانه‌زنی خلق اثر هنری توسط هوش مصنوعی و اینکه چگونه «اسپری می‌تواند به ما آزادی بیان بدهد» را بررسی می‌کند.

مارکوس برن، همیشه به روش‌هایی علاقه‌مند بوده است که فناوری و محیط‌ها با هم توفیق کند. برای این مجموعه هوش مصنوعی، او به طور خاص بررسی می‌کند که چگونه «قبایل هنری فرهنگ را شکل می‌دهند و به شهرهایی که خود را در آن بیان می‌کنند معنا می‌دهند».

نتیجه مجموعه‌ای ترسناک از ساختارهای شبح‌دار و در عین حال مجسمه‌سازی است که هر کدام تجسم‌کننده‌های آشنای برچسب‌های رنگ‌آمیزی شده با اسپری است که توسط هنرمندان گرافیتی به جا مانده است. جزئیات پوسیدگی، گیاهان خزنده، و رنگ‌آمیزی‌های محو شده، نماها و فضای داخلی منحرف شده را فرا می‌گیرد و حسی از واقعیت نگران‌کننده را به معماری شبیه‌سازی شده دیجیتالی اضافه می‌کند. تصاویر مفهومی برن با استفاده از اعلان‌های متنی در Midjourney و کمی Photoshop طراحی شده‌اند.

logo-samandehi