بازسازی هویت نمادهای فرهنگی با سیم و حفره

تصاویر مینیمالیستی که ذات همتایان انسانی خود را با ابتدایی ترین عناصر، سایه ها و حفره ها به تصویر می کشند، در ابتدا به عنوان مجسمه های دیجیتال متحرک توسط بابینا خلق شدند.

به گزارش گالری آنلاین، فدریکو بابینا در جدیدترین مجموعه تصویری خود Wirefaces، پرتره های انتزاعی از 19 نماد فرهنگی را ارائه می دهد. این پروژه ادامه شیفتگی بابینا به رنگ‌های هندسی و پر جنب و جوش و کاوش مداوم او برای نوعی پرتره است که از طریق ساده‌سازی و شناسایی عناصر اساسی یک چهره، لایه‌هایی از ابهام را بدون از دست دادن جوهره بازنمایی فیگوراتیو آشکار می‌کند.

تصاویر مینیمالیستی که ذات همتایان انسانی خود را با ابتدایی ترین عناصر، سایه ها و حفره ها به تصویر می کشند، در ابتدا به عنوان مجسمه های دیجیتال متحرک توسط بابینا خلق شدند. با گسترش کار او فراتر از هواپیمای دوبعدی، قطعات به عنوان مجسمه‌های سه بعدی متعادل کننده که عمدتاً از سیم و چند رسانه‌ای توسط جووردانو ساخته شده بودند، در نظر گرفته شد.

فدریکو بابینا می نویسد: Wirefaces خطی است که ایده ها و فرم ها را به هم متصل می کند، خطی که فانتزی و واقعیت را باز می کند و به هم متصل می کند. در پروژه جدید خود، معمار و طراح گرافیک بررسی می کند که چگونه عبارات بصری مینیمالیستی از یک چهره متمایز هنوز می تواند جوهر هویت را به تصویر بکشد و آن را به وضوح از طریق یک زبان جهانی جدید منتقل کند. در واقع، ابهام نوری ترکیب‌بندی‌ها، ایده‌های ادراک را بررسی می‌کند و از ناظر دعوت می‌کند تا اشکال مختلف را در تخیل خود بشکند و دوباره جمع کند تا پرتره را کامل کند.

مجسمه‌های دیجیتالی او به ویژگی‌های منحصربه‌فرد چهره‌هایی مانند فریدا کالو، دیوید بووی و پابلو پیکاسو، با پرتره‌هایی که از ماده تهی شده‌اند و به سایه‌ها و فضای خالی پویا اشاره دارد. این ترکیب‌ها که با ترکیبی از فرم‌های موزون و محدود به حرکت در می‌آیند، دنیایی ظریف، منظم و شاعرانه را بیشتر تداعی می‌کنند تا هویت ۱۹ قهرمان نمادین را آشکار کنند.

بین سختگیری درهم و برهم و فانتزی واقع گرایانه، بیننده می تواند با استفاده از هندسه ها و رنگ ها، حواس را باز یابی کند، در دنبال کردن آن خط باریکی که در فضا مانند یک نخ معلق تکامل می یابد و کشیده می شود گم شود و سپس نشانه های اساسی را پیدا کند. فدریکو بابینا نتیجه گیری می کند و شباهت و شخصیت قهرمان داستان را به تصویر می کشد.

Frida Kahlo

David Bowie

Salvador Dali

Amy Winehouse

Andy Warhol


logo-samandehi