فراخوان دیوارنگاری «تجلیل از محیط بانان»

سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام فراخوانی از هنرمندان برای شرکت در دیوارنگاری «تجلیل از محیط بانان» دعوت کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ محیط بانان ماموران اجرایی سازمان محیط زیست کشور در مناطق تحت مدیریت در عرصه‌های جنگلی و کویری کشور هستند. آنان وظیفه محافظت از میراث و گنجینه‌های طبیعی را برعهده دارند، هرساله تعدادی از محیط بانان در حین انجام وظیفه، طی درگیری با شکارچیان، سقوط از پرتگاه، تصادف و غیره جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان زیباسازی شهر تهران هم به عنوان متولی آثار هنر شهری، به منظور پاسداشت فداکاری‌ «محیط بانان» کشورمان و در راستای افزایش حمایت و آگاهی از کار حساس و مهم «حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش» فراخوان دیوارنگاری تجلیل از محیط بانان و شهدای محیط بان را اعلام کرد.

برهمین اساس؛ هنرمندان تجسمی می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را با موضوع یادشده به این سازمان ارسال کنند.

ادای احترام به محیط‌بانان شهید و همکارانشان که شجاعانه نقش خود را در محافظت از محیط زیست کشور ایفا می‌کنند،دست‌یابی به ایده‌های نو و خلاقانه، ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و بهره مندی از آثار فرهنگی و هنری از جمله اهداف این فراخوان است.

براساس این گزارش؛‌ هنرمندان باید برای شرکت در این فراخوان طرحی نمادین آماده کنند و اسامی ‌شهدای محیط بان را با لی‌اوت و نوشتار مناسب در طرح جای دهند.
توجه به نقش محیط بانان در حفظ و دفاع از عرصه‌های طبیعی، ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با تجلیل و ادای احترام به محیط بانان و شهدای محیط بان، توجه به ایده‌های توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان مؤثر، مخاطب‌پذیری بالا و قابلیت اجرا در فضاهای شهری، توجه به تکنیک اجرای اثر با رنگ اکریلیک از ویژگی‌هایی است که باید در طرح‌های ارسالی مورد توجه قرار بگیرد.

ثبت نام و ارسال آثار تا پایان روز یکشنبه 19 مردادماه ادامه دارد و ثبت نام و ارائه آثار فقط از طریق ایمیل صورت می‌گیرد.

logo-samandehi