فراخوان بخش «سراسرنمای» نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران

انجمن هنرمندان نقاش ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بخش سراسرنمای نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران را در شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه برگزار می کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات ورسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ بر اساس آیین‌نامه دوسالانه ملی نقاشی ایران، این رویداد از سه بخش «سراسرنما» (panorama)، «گفت‌وگو» (forum) و «کیوریتوریال» (curatorial) شکل گرفته است. دو بخش «گفت‌وگو» و «کیوریتوریال» توسط شورای سیاستگذاری دوسالانه و هیئت مدیرهٔانجمن هنرمندان نقاش ایران برنامه‌ریزی می‌شود و مشخصات آن در زمان‌‌های مقرر به اطلاع عموم خواهد رسید.

اهداف بخش سراسرنمای دوسالانه به شرح زیر اعلام شده است:

ـ اعتلای رسانه نقاشی به طور خاص و هنرهای تجسمی به طور عام

ـ ایجاد بستری جهت نمایش بخشی از صحنهٔهنر ایران در حوزه هنرهای تجسمی

ـ زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان ایران

ـ رشد فرهنگ بصری مخاطبان در سطوح مختلف جامعه

ـ گسترش ظرفیت بیان هنری در حوزه‌های گوناگون و انواع فعالیت‌های فردی و اجتماعی

ـ توسعه روابط فرهنگی-هنری در میان هنرمندان و مابین هنرمندان و مخاطبان

شرکت در بخش سراسرنمای دوسالانه برای همه هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد و به معنای پذیرش ضوابط فراخوان و رأی هیئت‌های انتخاب و داوران است.

ثبت‌نام، تقاضای شرکت، ارسال تصویر آثار و مشخصات آثار و هنرمندان فقط از طریق وب‌سایت انجمن هنرمندان نقاش ایران به آدرس ‌ iranpainters.comامکان‌پذیر است.

در بخش سراسرنمای دوسالانه، آثار خلق شدهٔنقاشی یا آثار میان‌رسانه‌ای مرتبط با نقاشی پذیرفته خواهند شد.

زمان خلق آثار نباید پیش از سال ۱۳۹۶ باشد.

انتخاب آثار جهت شرکت در بخش سراسرنمای دوسالانه طی دو مرحله انجام می‌پذیرد. نخست تصاویر ارسالی از آثار هنرمندان به صورت آنلاین بررسی و نتیجه پذیرش آن اعلام می‌شود. در مرحله دوم انتخاب نهایی بر اساس بررسی اصل آثار ارسالی به دبیرخانه به انجام می‌رسد.

پذیرش اثر در مرحله نخست به هیچ وجه به معنای پذیرش نهایی و راهیابی اثر به نمایشگاه بخش سراسرنمای دوسالانه نیست.

هیئت انتخاب آثار بخش سراسرنما به این شرح اعلام شده است: علیرضا آدم‌بکان، فریدون امیدی، بهزاد حاتم، داریوش حسینی، لیلی رشیدی، رزیتا شرف‌جهان و علی نصیر

و همچنین هیئت داوری آثار بخش سراسرنما عبارتند از: مهرداد اسکویی، بهزاد حاتم، علی ذاکری، رزیتا شرف‌جهان، کامران صفامنش، شهروز صدر‌فرزانه و علی نصیر.

شروع ثبت نام از طریق وبسایت و ارسال تصاویر آثار از شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز میشود و تا ساعت ۱۶، سه شنبه ۱۸ خرداد‌ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

هنرمندان و علاقه مندان شرکت در نهمین دوسالانه نقاشی ایران برای کسب اطلاعات کامل درباره دوسالانه می توانند به سایت انجمن هنرمندان نقاش و سایت دبیرخانه اجرایی دوسالانه به نشانی civa.ir مراجعه کنند.

logo-samandehi