حامی رسانه ای نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت در موسسه صبا

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با همکاری موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت از 10 الی 17 آذرماه برگزار شد؛ که گالری آنلاین به عنوان حامی رسانه ای در اطلاع رسانی، پوشش خبری ویژه و گفتگو با هنرمندان ایفای نقش نمود.

این برنامه با هدف ارتقا مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار با نمایش ۳۰۰ اثر از حدود ۲۵۰ هنرمند در طیفهای مختلف: اوتیسم، کم توانی ذهنی، داون، سی پی (فلج مغزی)، و ناشنوا در موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا برگزار شد.

آثار ارائه شده عمدتا در قالب اکرلیک روی بوم و تعدادی هم رنگ روغن و آبرنگ و موضوع نقاشی ها هم آزاد بود.

هنرمندان توان خواه و دارای معلولیت که آثارشان در این نمایشگاه راه یافته بوذ در دو رده تقسیم و طبقه بندی شده بودند:

گروه اول شامل توان خواهانی که در مراکز توانبخشی، تحت فعالیت هنردرمانی و آموزش بوده و سبک آثارشان از امپرسیونیسم به بعد را از جمله گرایشهای فوویستی و آبستره- انتزاعی در برمی گرفت.

گروه دوم شامل تعداد محدودی از افراد معلول آزاد بود که هنرمند بوده و در شیوه های متنوعی از کلاسیک و رئالیستی تا مینیاتور و نگارگری و نقاشیخط آثار خود را اجرا و ارائه نموده بودند؛ تعدادی از هنرمندان حرفه ای در این گروه به چشم می خوردند.

گروه سوم هنرمندانی بودند که به شکل تخصصی در رشته های نقاشی و گرافیک تحصیل کرده یا به صورت آزاد نقاشی را آموخته و کار کرده بودند.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه از سراسر نقاط ایران بودند.

logo-samandehi