گزارش تصویری مجسمه های موزه اورسی پاریس(بخش پنجم)

زمانی که ایده تبدیل ایستگاه راه آهن Orsay به موزه در دهه 1970 شکل گرفت، مجموعه های هنری از آثار امپرسونیست ها و ... جمع‌آوری شد و مجسمه ها نیز جای خود را در زیر میله های فلزی Laloux پیدا کردند.

به گزارش گالری آنلاین، مجموعه مجسمه های این موزه از طریق تعدادی از مبادلات، Musée d'Orsay جمع‌آوری شد و کارهایی که در موزه های دیگر همچون (The Thought ، The Gates of Hell ، Musée Rodin ، کنسرواتوار هنر و Métiers) قرار داشت، گرد هم آمدند.

بنای این موزه بعد از تغییر کاربری‌های فراوانی به موزه بدل شد. ساختمانِ این بنا با پنجره‌های تمام‌قد و سراسری به منظور بهره‌برداری بهتر از نور طبیعی، به شکل خیره‌کننده‌ای باشکوه است. درون موزه علاوه بر نور طبیعی، از نور‌پردازی‌های ویژه‌ای، با شدت‌های مختلف به اقتضای هر اثر هنری استفاده شده است.

موزه اورسی که یکی از پربازدیدکننده‌ترین موزه‌های هنری جهان است در سال ۲۰۰۸ با هشت‌و‌نیم میلیون بازدید‌کننده رکورد مهمی از خود به‌جای گذاشته‌است و نکته‌ی جالب توجه میزان گردگشگران جوان و نوجوان در این موزه‌‌است. گفته می‌شود که بزرگترین گروه این بازدیدکنندگاه افراد زیر ۲۵ سال اند. در چند سالن از این بنا همیشه نمایشگاه‌های دوره‌ای از آثار هنرمندان بزرگ جهانی برپا می‌شود.

logo-samandehi