کاهش چشم‌گیر دانشجو در مقطع کارشناسی

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز از کاهش چشم‌گیر دانشجوی مقطع کارشناسی در دو سال اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انگیزه افراد نسبت به چند سال گذشته برای ورود به دانشگاه کمتر شده است، به دلیل اینکه این افراد تمایل دارند سریع‌تر وارد بازار کار شوند.

وی گفت: بعضی از رشته‌ها مانند مهندسی برق اشباع شده است و برخی از رشته‌ها نیز متقاضی کمتری دارند، مانند رشته‌های شاخه کشاورزی. ما طبق برنامه راهبردی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱، رشته‌های اشباع، رشته‌هایی که متقاضی کمتری دارند و همچنین رشته‌هایی که جذب بالا دارند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه عنوان کرد: در برخی از رشته‌های بدون کنکور از جمله سه چهار رشته از رشته‌های کشاورزی و در گروه زبان رشته زبان و ادبیات فرانسه، هنوز ظرفیت تکمیل نشده است و ما به مدت دو هفته مهلت ثبت‌نام را تمدید کردیم تا افراد در صورت تمایل بتوانند در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند، این در حالی است که سال گذشته ظرفیت ما در این رشته‌ها تکمیل شده بود.

وی بیان کرد: در دو سال اخیر با کاهش چشم‌گیر دانشجو در مقطع کارشناسی مواجه بودیم و این مسئله فراگیر، دانشگاه‌های سراسر کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

جلیلی‌فر درخصوص رشته‌های مورد نیاز استان، گفت: ما طبق برنامه راهبردی و نیاز استان، رشته‌هایی که مربوط به صنایع است را مورد تأکید قرار می‌دهیم. با توجه به گاز، نفت، ملی‌حفاری و پروژه‌های نفتی موجود در استان و همچنین ورود افراد از خارج از کشور برای انجام این امور، تصمیم به راه‌اندازی رشته مهندسی شیمی کردیم و طی دو سال گذشته تا به حال، در مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه پذیرش داریم و درخواست‌هایی برای کارشناسی ارشد این رشته نیز وجود دارد.

logo-samandehi