انتشار كتاب "هنرهای زیبای چین"

معرفی کتاب


كتاب هنرهای زیبای چین اثر «دنگ فوشینگ و هوانگ لن»، توسط پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و با همکاری موسسه متن منتشر شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، كتاب هنرهای زیبای چین نوشته دنگ فوشینگ و هوانگ لن، با همکاری انتشارات فرهنگستان هنر و ترجمه نسرین دستان در حوزه هنرهای سنتی چین منتشر شده است.

چین کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی بسیار در تمدن جهان است که آثار باقی‌مانده از سنت‌های قدیم آن سهم بزرگی در توسعه تمدن جهانی و انسانی ایفا کرده است. هنرمندان چینی با ظرافت و با استفاده از ساده‌ترین ابزار به بیان احساسات و خلق آثار درخشان در هنرهای مختلف از موسیقی گرفته تا خوشنویسی و هنرهای دستی و سنتی پرداخته‌اند.

کتاب هنرهای زیبای چین، در چهار فصل به هنرهای این کشور می‌پردازد. فصل نخست با خوشنویسی که روح هنرهای زیبای چین است، آغاز می‌شود و به سرآغاز پیدایش کاراکترهای خط چینی و سبک‌های مختلف خوشنویسی می‌پردازد. در فصل دوم نویسندگان سعی در بیان تاریخچه‌ای کوتاه و کامل از نقاشی‌های باستانی چین و سبک‌های مختلف نقاشی در این کشور و هنرمندان صاحب سبک داشته‌اند. مجسمه‌های باستانی، تندیس‌های مقبره‌های امپراتوران و معابد بودایی و مجسمه سازی عصر جدید چین از موارد مطرح شده در فصل سوم کتاب است و در فصل آخر نیز صنایع دستی هنر سفال‌گری، اشیا مفرغی، قلاب‌دوزی، برش کاغذ و... مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

كتاب هنرهای زیبای چین در 222 صفحه و به قیمت 43 هزار تومان، توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری(متن) منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این كتاب را از كتاب‌فروشی فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1550 تهیه نمایند.

logo-samandehi