جزئیات پذیرش فنی حرفه ای 96 اعلام شد/ پذیرش بدون کنکور در ۳۱ رشته


به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

برخی از رشته های مورد پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ به صورت پذیرش با آزمون و برخی دیگر به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) صورت می گیرد.

ثبت نام برای شرکت در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ منحصراً بصورت اینترنتی از روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت پایان می‌پذیرد. تمام داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

علاقه مندان به تحصیل در دوره های کاردانی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنما) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب مقطع کاردانی منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای چهار رقمی دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون) متقاضی ادامه تحصیل شوند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تذکر: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۵۱ هزار ریال (۵ هزار و ۱۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام کنند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام ، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده اند، ضرورت دارد که در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون (از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶) با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات کارت نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی در مرحله ثبت نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط کند یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پذیرش در ۳۱ رشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می گیرد.

این رشته ها شامل الکترونیک، سرامیک، معدن،ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، کودکیاری، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی، فرش دستباف، قلم زنی، امور دامی، گاوداری صنعتی، ساخت و تولید، مرغداری صنعتی، نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی، تکثیر و پرورش آبزیان، صنایع فلزی، پرورش زنبور عسل، صنایع چوب و کاغذ، امور زراعی و باغی، چاپ، گل و گیاهان زینتی، ساختمان، ماشینهای کشاورزی، صنایع شیمیایی، نوازندگی ساز ایرانی، صنایع نساجی، هتلداری، متالورژی است.

پذیرش ۱۱ رشته امتحانی از طریق آزمون صورت می گیرد.

این رشته ها شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تاسیسات، نقشه کشی معماری، نقشه برداری، حسابداری بازرگانی، مدیریت خانواده، تربیت بدنی، گرافیک، صنایع غذایی است.

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ در رشته هایی که پذیرش در آنها با آزمون است در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ برگزار خواهد شد.

داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۰ تقاضانامه تعیین می شود و داوطلبان باید با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان باید در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را داشته باشند و پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی، به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح این موارد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

logo-samandehi