نمایش "مواجهه" در گالری تم


به گزارش گالری آنلاین، گالری تم از روز جمعه سوم آذرماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان "مواجهه" می شود.

مهرنوش ساوری کیوریتور این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، بیان کرد:

جمع آوری آثاری که در گالری تم به نمایش در خواهد آمد بر اساس نزدیکی نوع نگرش هنرمندان به مقوله ی نقاشی اتفاق افتاد و علت انتخاب من نیز همین موضوع بود . روند شکل گیری تا اجرای این پروژه را از نزدیک شاهد بودم و از ابتدا بر مبنای یک رویکرد به لحاظ نوع نگاه و پرداخت هنری آن تصمیم به گرد هم آوردن این هنرمندان گرفتم . با توجه به روند کاری در طول مدت زمانی طولانی آثار را باسبکها و تکنیکهای متفاوت که مناسب با بیان هر هنرمند تفاوت میکند را انتخاب کردم .

وی در رابطه با اهداف برگزاری نمایشگاه و معیار انتخاب آثار هنری توضیح داد:

آنچه که برای من به عنوان گرد آورنده ی این مجموعه مهم بود، رویکرد این هنرمندان با وجهی از زندگی است که هر انسانی به شکلی با آن مواجه میشود . نوعی ریشه دواندن در محیطی که در آن بسر میبرند نوع رضایت از این تنیدگی در روابط یا شخصیت آدمها توجه من را جلب کرد و سنجش پیگیری روند کاری هنرمندان که برای بیان خود از تکنیکها و سبکهای متنوع بهره میبرند معیار من برای این انتخاب شد .

آنچه که فضای جامعه ی هنری برای هنرمند فراهم میکند تا در بستری مناسب با مخاطب خود در میان بگذارد مواجهه ای نیز خواهد بود برای روح هنرمند.

این کیوریتور در رابطه با تعداد و ابعاد آثار نمایشگاه چنین گفت:

تعداد هر اثر از هر هنرمند مساوی نیست بلکه با توجه به نزدیکی نگاه در یک موضوع انتخاب شده اند: خانم غلامی با 3 اثر در این مجموعه قرار دارند با تکنیک اکرلیک روی بوم و اندازه های 160در120و دو اثر 120در140 . خانم هاشم زاده با 5 اثر در تکنیک میکس مدیا و اندازه های 50 در35 و 70در50 . آقای رادف با 7 اثر رنگ روغن روی چوب با اندازه های 30 در 30 . و 10 اثر از بنده با تکنیکهای اکرلیک روی بوم و مداد روی کاغذ و میکس مدیا روی مقوا با اندازه های کاملا متفاوت از 20 در 30 تا 80 در60.

در استیتمنت نمایشگاه گروهی نقاشی "مواجهه" آمده است:

به کوشش مهرنوش ساوری

" زندگی مواجه ی دو سویه ایست از من و منیت من با هر وجه دیگری از زندگی . سویی که یا انسان است

یا هر آنچه که انسان در آن می زید .

در دایره های برقراری ارتباط به تنگی مردمک چشم ، یا به وسعت دایره حوض سنتی با کاشی های آبی به

وسعت محله ، به وسعت شهر ، به وسعت کشور و به وسعت جهان .

درون مثلثی ساخته شده از علم ، اخلاق و روش ، به قواره ی یک وجب ، یک کفش ، یک زمین فوتبال و یا

به قواره ی کل کره زمین ویا تا آنجا که خدا می داند .

در این تکاپوی زیست ، یا غرقه ام ، یا شناگری قهار .

شما مرا دریابید "


این نمایشگاه تا تاریخ نهم آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند به گالری تم واقع در کریمخان، نجات الهی شمالی ، کوچه زبرجد، پلاک 10 مراجعه نمایند.

logo-samandehi