روایت بازدیدکنندگان نمایشگاه بوی بادام در حاشیه کنفرانس منع سلاح های شیمیایی


نمایشگاه نقاشی بوی بادام با همکاری موزۀ صلح تهران و گالری آنلاین در حال برگزاریست، این نمایشگاه در حاشیه بیست و دومین کنفرانس منع سلاح های شیمیایی در لاهه هلند افتتاح شد و به همین مناسبت، گالری آنلاین با برخی از شرکت کنندگان و مسئولین گفتگوهایی داشته است .
در ادامه، خوانندۀ گفتگوی خبرنگار گالری آنلاین با یکی، از مقامات ملی گامبیا _آفریقا_ باشید:
گاهی اوقات ما برنامه‌هایی در حوزۀ تاتر، موزیک، پرفورمنس و تهیۀ ویدئوهایی از جمله ویدئوی همین رویداد را سازماندهی می‌کنیم. ما در این کنفرانس هم ویدئویی داشتیم که احتمالا آن را دیده باشید.

وی نظر خود در مورد برگزاری چنین رویداد هایی را چنین عنوان کرد:
به نظر من برگزاری چنین رویدادهایی اتفاق بسیار خوبیست، به خصوص اگر با تهیۀ مستند و تیزر از برنامه و پخش آن در رسانه‌ها همراه باشند. اتفاقا در همین سال جاری ما یک برنامۀ تاتر داشتیم؛ و برای این برنامه، مخاطبان زیادی را ساماندهی کردیم. این برنامه بسیار جالب بود .
البته در آینده تغییراتی در این برنامه اعمال خواهیم کرد و مخاطبان نیز شاهد فعالیت‌های ما در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی خواهند بود. این موضوع، سرعت ما را بهبود می‌بخشد و مخاطبان زیادتری را جذب خواهد کرد. زیرا هنگامیکه فعالیتی صرفا در محلی خاص انجام می‌گیرد، مخاطبان محدودتری دارد. اما زمانیکه از همین فعالیت‌ها مستندی ساخته و در تلویزیون پخش می‌شود، تأثیر آن در جذب مخاطب دو چندان خواهد شد.

کاترینا مکوئِیشِن عضو یکی از NGO های حاضر در کنفرانس نیز نظر خود در مورد نمایشگاه را چنین بیان کرد:
به نظر من حضور هنرمندان در نمایشگاه بوی بادام و تلاش آنها برای شرکت در این رویداد خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است. این رویداد، یک جنبش هنریِ جهانی و ارزش‌مند است. زیرا هنر، یک زبانِ بین‌المللیست.
به اعتقاد وی هنر در افزایش آگاهی عمومی تاثیر بسیاری دارد و در ادامه افزود:
اهمیت نقش هنر در آگاهی سازی موضوعی قابل نقد است. ما باید دربارۀ مسائل جزیی و پیام‌هایی که هر روزه از سمت منابع مختلف دریافت میکنیم مطلع باشیم، زیرا ممکن است که هر پیام، معنی‌ای گسترده‌تر از آن چیزی که ما می‌شنویم داشته باشد.
به نظر من این نمایشگاه بسیار تماشاییست و من به نوبۀ خودم به جامعۀ هنرمندان بابت تواناییشان در برگزاری چنین رویدادی تبریک می‌گویم.


خانم کَرولاین وینِما در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:
به نظر من اغلب اوقات تصاویر، حاوی پیام‌های بسیاری هستند که این پیام‌ها می‌توانند ملموس و الهام‌بخش باشند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هنر در گسترش فرهنگ صلح موثر است بیان کرد:
به اعتقاد من هنر می‌تواند جنگ‌ها را به صلح تبدیل کند. همچنین، این قابلیت را دارد که در این راه، هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد. هفتۀ گذشته، من در یک مراسم داوری برای آثار هنری شرکت داشتم که مربوط به کودکان می‌شد و به نظر من دیدن برخی از آثار خیلی شوکه کننده بود. کودکان کوچکی که در حال انجام کارهای فوق العاده ای بودند و تصاویرشان حاوی پیام‌های بسیاری برای مخاطبان بود.

logo-samandehi