"جهله نگاری" های موسی کمالی در گالری نگر


به گزارش گالری آنلاین، گالری نگر از روز جمعه هفدهم آذرماه میزبان نمایشگاهی از آثار موسی کمالی تحت عنوان "جهله نگاری" می شود.

موسی کمالی چاهوئی متولد 8 بهمن ماه1347 بندرعباس خالق نوای جهله نخستین نمایشگاه برون استانی اش رابا درون مایه جهله تابستان 95 درگالری نگرآرت تهران به نمایش گذاشت. نخستین نمایشگاه نقاشی اش را باخاکهای رنگی هرمز و نوارهای دست باف زنان هرمزگانی روی تابلو در موزه مردم شناسی خلیج فارس و دومین نمایشگاه نقاشی اش را با موضوع خشکسالی و آب در تابستان 96 در گالری مرداد بندرعباس برگذار کرد. اکنون نمایشگاهی دیگرباعنوان جهله نگاری که برگرفته از افسانه ها و باورهای مردمش بوده که در آن رنگ و موسیقی درهم آمیخته شده اند را به معرض دید قرار میدهد نقش و نگارهایی که دربافت زندگی جنوب و دریا جریان داشته و جهله این کوزه مدور گلی که روزی رقص موزون آب را برسر زنان جنوب به نوش جان میرساند این بار با نقش نگاره های موسی کمالی آبستن ریتم های گرم جنوبی ست که به این آب و خاک دلبستگی دارد چرا که در جنوب رنگ و موسیقی و زندگی جریان دارد.

گفتنی است این نمایشگاه تا 22 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند جهت بازدید از آثار این هنرمند به گالری نگر واقع در قیطریه، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33 مراجعه نمایند.

logo-samandehi