نمایشگاهی از دیدگاه اعضای گروه کیآنا به زن برگزار شد


به گزارش گالری آنلاین، چندی پیش نمایشگاهی که آقایان حق ورود به آن را نداشتند به همت آناهیتا سیاوش و کیاندخت صادقی (یام) [اعضای گروه کیآنا] برپا گشت.

در استیتمنت این رویداد هنری این چنین آمده بود: سال هاست همه چیز تغییر کرده ، دنیا روی مدار منفعت و منفعت طلب ها می چرخد و آدمها یکی پس از دیگری در این مدرنیته ی بی رحمی شرکت می کنند ولی هنوز هم مادرم، مادرم است . هنوز هم مهربان ، دلسوز و گرم و تو به عنوان جنس قدرتمند شاید ندانی که چقدر بعد از خدا باید به زاینده ات ایمان بیاوری. من یک زنم در قلمرو ام عاشق و در خارج از قلمرو ام مردانه پا به پای بی مهری ها می جنگم.

در این رویداد هنری سه اثر برگزیده گشت که با هم آنها را بررسی میکنیم.اولین اثر برگزیده مربوط به خانم عفت منوچهری به نام تعلیق است.
آثار عفت منوچهری نمایش وضعیت زن در دیروز و امروز و شرایط تعلیقی که برای او در جامعه وجود دارد را به نمایش می گذارد.
او در این مجموعه نگاهی به گفتمان درونی و حال و هوای احساسی زن دارد که از جنسی لطیف است، زن در جهان اسطوره ای و مقام تقدس، نیروی باروری و قدرت ایجاد توازن در زندگی را دارد او همواره سعی در امیدوار و قوی بودن خود در مقابل شرایط سخت را دارد، او نماد لطافت، شجاعت، قدرت است، اما به دلایلی از شرایط موجود خسته و افسرده گردیده و حس معلق بودن و بلاتکلیفی به او دست داده است.


اثر برگزیده دوم مربوط به خانم مهسا امین زاده به نام انسان معاصر و ناهنجاری هایش است.

بحران ها و ناهنجاریهای انسان معاصر بزرگترین تهدیدی است برای از بین رفتن طبیعت و دنیایی كه می تواند تنها نقطه مامن برای بشر باشد.اما دریغ كه به واسطه ی مداخله خودخواهانه و خود دوستانه بشر حتی برای حفظ بقا ,راه را نه این كه درست بلكه كاملا وارونه می پیماید.پس ذره ذره طبیعت و اركان اساسی طبیعی را به چالش با حماقت خودخواهانه خود كشانده; ای كاش و ای كاش متمدن بودن را از طبیعت بیاموزیم.
اما دریغ كه انسان امروز حامی و نگهبانش را به تعبیر روسو]كه چه بسا خود را در آن نیك بخت تر میافت [ در حال از دست دادن است.

سومین اثر برگزیده متعلق به خانم زهرا قربانی است.
اثردخترحوا،باابعد100در70 دربهار96کارشده وکاریست رئال بابهره گیری ازتکنیک آلاپریما.
دراین اثرهدف برنشان دادن نجابت زن یادخترایرانی است ونگاهی پرمعناکه معصومیتش بیننده راتحت تاثیرقراردهد.
بااینکه کاررئال هست امابدلیل موضوعی کارشدن درآن وهدف گذاری،سعی درهمراه شدن حس وتکنیک توام باهم بوده است.

logo-samandehi