در حاشیه برگزاری نهمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش مطرح شد:

شب بو دژپور از آثارش در کارنمای نهم می گوید


کارنمای نهم کار خود را از جمعه، 26 مرداد ماه97 در محل خانه هنرمندان آغاز کرده است؛ که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه شب بو دژپور هنرمند نقاش، در گفتگویی با گالری آنلاین از آثاری که در کارنمای نهم ارائه کرده است توضیحاتی ارائه داد:

آثاری را که در کارنمای نهم ارائه کرده، از مجموعه کارهای شهر خاکستری برگزیده است که از بین 13 اثر تنها 6 مورد را به نمایش درآورده است و در آثار خود از تکنیک رنگ روغن و میکس مدیا استفاده کرده است.

وی در رابطه با موضوع فعالیتش گفت: شهر در واقع اقلیم هایی است که می بینم. در واقع پروژه دانشگاهی بنده شهر خاکستری بود که در آن معماری و نقاشی مستتر بود. من همین موضوع را ادامه دادم و بیشتر نمایشگاه های فردی و گروهی بنده هم با همین عنوان یا آسمان خاکستری من و یا آسمان تنهای من بوده است. در برخی کارها به سازه و فوندانسیون توجه نموده و در برخی دیگر بیشتر حال و هوای شهر مدنظرم بوده است و گاهی این دو با هم ترکیب می شدند.

دژپور در رابطه با کارنما اظهار داشت: به نظرم مجموعه ارائه شده در کارنما در برخی جاها بسیار فراگیر بود و تکنیک ها و ژانرها خیلی خوب از هم جدا نشده بودند.

وی اشاره کرد: حضور نقاشان و هنرمندان باید در همه بخش ها بسیار فراگیر باشد. تعداد افراد موجود در هر کارنما باید کمتر باشد. به نظر بنده باید نقد بیشتری روی کارها صورت بگیرد و کارها خوب کارشناسی شود. مثلا در دوره خانم صبا مقیمی خیلی به نقد آثار توجه می شد که نکته خوبی بود. باید یک سری ورکشاپ ها و جلسات نقدر در کنار نمایش آثار برگزار گردد تا افراد متخصص حضور یابند. در کل بهتر است رویکرد آموزشی، علمی و نقادانه پیاده شود.

logo-samandehi