دور، اما نزدیک؛ سومین نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه لاله


سومین نمایشگاه گروهی" دور، اما نزدیک"، با آثاری از 39 هنرمند جوان فعال و 4 هنرمند پیشکسوت میهمان، روز جمعه 7 دی 1397 در نگارخانه لاله افتتاح می‌‏شود.

آثار این نمایشگاه به کوشش سعید دولتی گردآوری شده است و از اهداف برگزاری آن، توجه به خلاقیت های نقاشان جوان فعال، مشتاق و کمتر شناخته شده از بیشتر نقاط کشور از جمله: شمال، جنوب، شرق و غرب است. هنرمندانی که به صورت مستمر فعالیت هنری داشته اند، اما اغلب به دلیل محدودیت های مختلف، فرصت کمتری برای معرفی آثار خود در گالری های تهران داشته اند.

اکنون، این سومین سال متوالیست که این نمایشگاه سالانه با حضور نقاشانی از بیشتر استان ها و شهرهای ایران در نگارخانه لاله برگزار می شود. با این تفاوت که امسال درکنار این نقاشان جوان، چهار نقاش پیشکسوت نیز از چهار جهت جغرافیایی کشور حضور دارند که همگی سالهاست در تهران سکونت دارند و همین مورد یکی از رویکردهای این نمایشگاه است، که آیا اقلیم، محل زندگی و همچنین مهاجرت و تجربه های زیستی نو، تاثیری در چگونگی و کیفیت آفرینش های هنری یک هنرمند دارد؟رویداد"دور، اما نزدیک" مطالعه و تاملی است درجهت یافتن ارتباط "اقلیم_جغرافیا و هنر معاصر

اسامی هنرمندان:

هنـرمندان مـیهمان: حـسین مـحجوبی، ایـرج اسـکندری، بـهنام کـامرانی، رضـا هـدایت

هنرمندان شرکت کننده: سعیداسکندری، شیرین احمدی، ژاله اخلاقی، جهانبخش امیربیگی، شیوا بابایی، وحید بیک وردی، هدیه توتونچیان، سعیده ثابت نژاد، سعیددولتی، آناهیتا ذابحی، پریسارحمانی، حکمت رحمانی، سیمین سالار، مریم سلمان، افسانه سلیم بیاتی، نعیم شفیعی، سوسن شریفی، ایمان صادقی، محمدرضاعباسی، طاسین عواطفی، شهرام عظیمی، علی غیبی، امیرفاضلیان، صدیقه فتح الله زاده، زهرا فراهانی، گلسا قاسمی، سحرنازکتانی، حسین کرمی، نازک مریدپور، عاطفه مهرورز، معصومه مهدی زاده، ولی الله محمدی، منقذ موسوی ابوالهیل، فاطمه السادات مـوسوی، مژگان مسیّبیان، نـسرین نـجفی، مـرسـده نـجفی، نـیوشا نیوژپـور، فـرنگیس هوشمند ایمانلو

سومین نمایشگاه دور، اما نزدیک، روز جمعه7 دی 1397 ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله گشایش می یابد و علاقه مندان می توانند برای بازدید از تاریخ 8 تا 18دی در روزهای عادی از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 و پنجشنبه از ساعت 9 تا 13 به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه نمایند. نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

logo-samandehi