در حاشیه نمایشگاه گروهی«طبیعت بی جان، 1+12» مطرح شد

هادی مظفری از تجدید دوسالانه های هنرهای تجسمی خبر داد

هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد، ضمن بازدید از نمایشگاه گروهی «طبیعت بیجان 1+12» در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین ضمن ارزیابی مثبت از نمایش این مجموعه از برگزاری دوسالانه نقاشی در سال بعد خبر داد.

در ادامه شرح مصاحبه را می خوانید.

به گزارش گالری آنلاین، مظفری با اشاره به موضوع نمایشگاه که مربوط به شرایط زندگی در سال های 57 الی 67 است، گفت: «چون من متولد آن روزها هستم بخش اعظمی از دوران کودکی من در آن دوران اتفاق افتاده است. می شود گفت رویدادهای دهه ۵۰ و۶۰ از جمله انقلاب در ایران و جنگ بعد از آن هردو جزو مهم ترین اتفاقات قرن بوده اند. هم انقلاب که در تمام دنیا مورد توجه قرارگرفت و هم جنگی که ناجوانمردانه بر سر مردم این سرزمین فرود آمد و سال های سال عمر، زندگی، کار و همه چیز مردم را تحت الشعاع قرارداد.

در تعدادی از کارهایی که در نمایشگاه دیدیم این تاثیر ناشی از انقلاب و جنگ وجود داشت و در تعدادی از آثار هم تجربه های شخصی هنرمندان مشهود بود که آن ها هم درجای خود حائز اهمیت و با ارزش هستند.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد افزود: هر نمایشگاه را باید استیتمنت آن دنبال کرد؛ این نمایشگاه از هنرمندان خواسته بود که تجربه ها و خاطراتشان را از آن دوره به معرض نمایش بگذارند و هنرمند هم با نگاه خودش این کار را انجام داده است.

در برخی از کارها فضای سیاه و یاس ناشی از جنگ دیده می شود اما در بسیاری از کارها هم تجربه شخصی هنرمند حاکم بود.

در ادامه مظفری توضیحاتی از رویداد های مهم تجسمی نیمه دوم امسال بیان کرد: درنیمه دوم سال ما حداقل سه رویداد را تدارک دیده‌ایم که در سطح ملی برگزار شود. اولین آنها رویداد جشنواره جوانان بود که بیست و ششمین دوره اش برگزار شد، میعاد بعدی ما که در دی ماه و بهمن ماه اتفاق خواهد افتاد جشنواره فجر خواهد بود که همه بخش ها و حوزه های تجسمی مانند سینما، تئاتر و موسیقی نیز درگیر خواهد کرد و امیدواریم امسال هم بتوانیم جشنواره متفاوت و با کیفیتی داشته باشیم.

موضوع بعدی این است که امسال طبق قولی که به هنرمندان تجسمی و اهالی این خانواده داده بودیم دوسالانه ها را تجدید می‌کنیم. دوسالانه مجسمه سازی را در اسفندماه خواهیم داشت و همچنین درحال برنامه ریزی با انجمن هنرمندان نقاش هستیم که مقدمات برگزاری دوسالانه نقاشی را فراهم کرده و سال آینده آن را برگزار کنیم.

وی در نهایت افزود: دوسالانه نقاشی دیواری هم از طریق شهرداری تهران برگزار خواهد شد که دوستان در سازمان زیباسازی درحال تدارک برنامه اند.


logo-samandehi