برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری خورشید

گالری خورشید از روز جمعه 19 مهرماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی به کیوریتوری مهرنوش فرض الهی می شود.

در این نمایشگاه آثاری از آرام طبیب، یلدا فخیمی، گیتا محبوب، شایان شعبان، آزاده پذیرا، فرشاد شهرت، لیندا محمدی، آتوسا دانش اشراقی، مهرنوش فرض الهی و امیرحسین مولایی زاده به نمایش در می آید.

مهرنوش فرض الهی کیوریتور این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با جمع آوری این مجموعه توضیح داد: نمایشگاه گروهی نقاشی با آثار هنرمندان جوان و خلاق در زمینه نقاشی و مجسمه سازی برگزار شده است؛ که هدف این نمایشگاه شناساندن هنرمندان کمتر مطرح شده و کشف نبوغ هنری دوستان و شناساندن هنرمندان به جامعه هنری و فرهنگی است.

وی در توضیح تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثار این مجموعه گفت: این نمایشگاه با 30 اثر نقاشی در ابعاد 35*40، 100*100 و 170*110 سانتی متر برگزار می شود و حداکثر ابعاد کارها 2 متر است.

وی در رابطه با سبک کارها افزود: سبک کاری هنرمندان نیز متفاوت است؛ سبکهای انتخابی اکسپرسیونیسم، فرمالیسم، سورئالیسم و رئالیسم اجتماعی است که با تکنیک های رنگ و روغن، اکرلیک و میکس مدیا اجرا شده اند.

فرض الهی در آخر افزود: مجموعه آثار بر اساس کنکاشهای درونی هنرمندان شکل گرفته است و انتخاب هنرمندان نیز بر اساس مهارتها و تسلط آنها در سبک کاری خودشان بوده است؛ همچنین سعی کردم انتخاب هنرمندان بر اساس یک سطح کاری صورت بگیرد و با هنرمندان جوان و دارای سابقه کاری همکاری داشته باشم.

علاقمندان جهت بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند تا 24 مهرماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 به گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا (جردن)، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک 70 مراجعه نمایند.


در ادامه بیوگرافی تعدادی از هنرمندان آورده شده است:

مهرنوش فرض الهی (کیوریتور)
متولد سال 1370
دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی مهندسی معماری از دانشگاه پیام نور.
وی شرکت در بیش از 15 نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری های شلمان، عقیلی، فردا، خانه هنرمندان تهران، آتشزاد، هونام گرجستان و موزه قصر را در کارنامه خود دارد.

یلدا فخیمی متولد سال 1356
دارای مدرک کارشناسی نقاشی از جهاد دانشگاهی
وی شرکت در بیش از 20 نمایشگاه گروهی در گالری های درخت، فردا، هپتا، آیریک، موزه قصر، هونام گرجستان و نمایشگاه گروهی در ترکیه و یک نمایشگاه انفرادی در گالری فردا را در کارنامه هنری خود دارد.

طبیب آرام
دارای مدرک کارشناسی هنر از دانشگاه هنر کمال الملک است و هم اکنون در زمینه مجسمه سازی نیز فعالیت جدی دارد.
وی شرکت در چندین نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی و برگزیده در جشنواره بین المللی سیمرغ را در کارنامه هنری خود دارد.

شایان شعبان
دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه علم و فرهنگ و فعالیت در زمینه نقاشی، مجسمه سازی و اینستالیشن
وی شرکت در چندین نمایشگاه های گروهی نقاشی را در کارنامه خود دارد.

آزاده پذیرا
دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر تهران و مدرس کنکور هنر
دارای مقالات علمی پژوهشی و همکاری با مجله آگه و شرکت در چندین نمایشگاه گروهی نقاشی

logo-samandehi