نمایش آثار "هادی ضیا الدینی" در موسسه صبا

نمایشگاهی از آثار طراحی، نقاشی و مجسمه های "هادی ضیا الدینی" با همکاری حوزه هنری استان کردستان از ساعت 16 الی 20 روز پنجشنبه 9 آبان ماه در موسسه صبا برگزار می شود.

نمایش آثار این هنرمند تا 5 آذرماه همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 10 الی 18 در نگارخانه های خیال و آیینه موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 ادامه خواهد داشت.

هادی ضیاءالدینی در سال ۱۳۳۵ در سنندج به دنیا آمد، او در محله "جور آباد" و در خانواده ای اهل شعر و عرفان بزرگ شد.

این هنرمند قبل از دبستان به نقاشی پرداخت و بعد از دوره ابتدائی اولین گامها را در مجسمه سازی برداشت و این دو را با رنج فراوان و بدون آموزش و کلاسی آکادمیک همزمان پیش برد.

او در سال 1356 وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. اولین استادش هانیبال الخاص او را با ارزش های طراحی آشنا ساخت و به او آموخت که پیمودن راه هنر جز با کار فراوان میسر نیست.

ضیاء الدینی نمایشگاه های بسیاری از آثارش را در داخل و خارج از کشور برپا داشته است و در زمره نقاشان و مجسمه سازان پرکار کشور محسوب می شود.

او از کسانی است که بنیادهای آُکادمیک هنر طراحی، نقاشی و مجسمه سازی را در کردستان پایه ریزی کرده است.

این مجسمه ساز و نقاش تالیفاتی در حوزه طراحی دارد و پیکره های بسیاری را در داخل و خارج از کشور ساخته و نصب کرده است. (همشهری آنلاین)

logo-samandehi