امید در برابر بحران کرونا با نقاشی های دیواری ? what next

نمایش قدرت کلمات در نقاشی دیواری که از گفته های مردم در پاسخ به سوال " چه توصیه ای به خودتان می کنید تا در ساختن آینده مان موثر باشد؟" شکل گرفته است.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند ساکن نیویورک، Aaron Asis بر دیوار آموزشگاه هنر های دستی shelburne در vermont نقاشی های دیواری در واکنش به پاندمی کووید19 ایجاد کرده است که در این اثر از نقل قول های اعضای جامعه در پاسخ به سوال "چه توصیه ای به خودتان می کنید تا در ساختن آینده مان موثر باشد؟" استفاده کرده است . هدف از این پروژه نشان دادن قدرت کلمات بوده و این که به ما کمک کند تا دیدی امیدوار کننده نسبت به آینده اجتماع خود داشته باشیم .

آمورشگاه هنرهای دستی shelburne از سال 1945 بعنوان مؤسسه ای در ورمونت در زمینه آموزش هنرهای دستی فعالیت داشته است تا بدین ترتیب به افراد محلی کمک کند تا ضمن پرورش اعتماد به نفس، شخصیت و اجتماع لذت ساختن را نیز تجربه کنند. در محوطه قدیمی و جالب آموزشگاه ساختمانی قرمز رنگ تندیس گونه قرار دارد که در اصل فروشگاه زین و یراق اسب بوده و در طبقه بالای آن هم یک فروشگاه رنگ و در پشت ساختمان نیز اصطبلی برای نگهداری اسب ها قرار داشت. در حال حاضر نیز از آن جا بعنوان دفتر اداری آمورشگاه استفاده می شود. دو خوابگاه بزرگ زرد رنگ نیز در این محوطه وجود دارد که تقریباً در سال 1849 برای کارگران راه‌آهن ساخته شده بودکه بعدها بعنوان سالن بولینگ مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر نیز از این مکان به عنوان گارگاه شیشه ، فلز و نقاشی استفاده می شود. کارگاه های نجاری و سفالگری در کنار ساختمانها نیز این مکان دوست داشتنی را کامل تر کرده است.

آموزشگاه Shelburne به جای تعطیل کردن آموزشگاه ازaaron asis دعوت کرد تا پروژه ای اجتماعی مشارکتی ارائه دهد که در عین سرگرم کننده بودن آن، متناسب با دوران قرنطینه نیز باشد.

این هنرمند در طول چند هفته، از طریق اینترنت نقل قول هایی از مردم جمع آوری کرد و برای قرار دادن آن ها در معرض دید عموم به ترکیب بندی آن ها پرداخت، اقدامی که افکار مردم جامعه را با یکدیگر به اشتراک می گذارد. نقاشی دیواری به اتمام رسیده شامل نوشته های چاپی به طول 2 مایل (در حدود 3220 متر) است که بر روی دیوار ساختمان آموزشگاه هنرها ی دستی چسبانده شده و محوطه آموزشگاه را به دیوار ی از سخنان مردم جامعه تبدیل کرده تا به یاد بیاوریم چه کسی هستیم، چه آموخته ایم، برای تغییر چه امیدی داشته باشیم و همانطور که چشم انتظار ماهها و سالهای چالش برانگیز هستیم برای پشت سر گذاشتن آن ها به چه چیزی نیاز داریم. پروژه ? what next تا سپتامبر 2020 در آمورشگاه هنرهای دستی shelburne در معرض دید عموم باقی خواهد ماند.

logo-samandehi