تابلوهای چند میلیون دلاری «جوآن میچل» به حراج «فیلیپس» می روند

دو تابلو نقاشی چند میلیون دلاری از «جوآن میچل» حراج می‌شوند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نت نوشت، یک تابلو نقاشی بدون عنوان دو متری از «جوآن میچل» نقاش مشهور آمریکایی در کنار تابلو نقاشی بزرگتری از این هنرمند که به سال ۱۹۷۹ تعلق دارد آثار مهم حراجی هنر قرن بیستم و معاصر «فیلیپس» خواهند بود.

انتظار می‌رود این حراجی که شامل یکی از تابلوهای «دیوید هاکنی» به ارزش ۳۵ میلیون دلار می‌شود به یکی از باارزش‌ترین حراجی‌های تاریخ «فیلیپس» تبدیل شود.

با اینکه هنوز برآورد رسمی درباره ارزش آثار حاضر در این حراجی مشخص نیست اما یکی از مسوولان حراجی پیش‌بینی می‌کند ارزش کلی آثار این حراجی که در ماه آینده برگزار خواهد شد به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

انتظار می‌رود دو تابلو «میچل» نیز سهم چشمگیری در افزایش ارزش این حراجی داشته باشند. ارزش تابلوی بدون عنوان این هنرمند که به سال ۱۹۵۳ تعلق دارد ۱۰ الی ۱۵ میلیون دلار برآورد شده است و ارزش دیگر اثر این هنرمند که با عنوان «دو پیانو» شناخته می‌شود نیز بین ۹ الی ۱۲ میلیون دلار تخمین زده شده است.

مدیر بخش آثار قرن بیستم و هنر معاصر حراجی «فیلیپس» درباره آثار «میچل» بیان کرد: «نکته‌ای که برای من درباره این دو اثر «میچل» قابل توجه است آن است که این آثار نمایانگر «میچل» در آغاز و پایان دوران او به عنوان نقاش هستند.»

فروش قابل توجه آثار «جوآن میچل» که یک هنرمند سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی بود از چند سال اخیر شدت گرفت. شش مورد از هفت فروش قابل توجه آثار این هنرمند از سال ۲۰۱۸ تاکنون صورت گرفته است.

logo-samandehi