تعطیلی کلیه فعالیت‌های هنری به مدت دو هفته

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دو هفته آینده کلیه فعالیت‌های غیرضروری به جز مشاغل گروه یک، تعطیل هستند که مجموعه فعالیت‌های هنری و سینمایی که جزو مشاغل گروه ۳ هستند،تعطیل خواهند بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، ظهر روز چهارشنبه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی چاپخانه‌ها و وضعیت رسانه‌های مکتوب، اظهار کرد: در محدودیت‌های دو هفته آینده، چاپخانه‌ها جزو گروه یک حساب شدند بنابراین فعالیت خودشان را خواهند داشت و طبیعتاً روزنامه‌ها و کارهایی که با حوزه چاپ سروکار دارند مشکلی نخواهند داشت.

صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان برگزاری کنسرت‌ها قبل از ساعت ۱۸ وجود دارد؟ گفت: در دو هفته آینده کلیه فعالیت‌های غیرضروری به جز مشاغل گروه یک، تماماً تعطیل هستند که مجموعه فعالیت‌های هنری و سینمایی که جزو مشاغل گروه ۳ هستند، تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: سالن‌های هنری و موسیقی بر مبنای اینکه فاصله های‌شان را به صورت ۵۰ درصد ترتیب دهند، مجاز به فعالیت بودند اما این به قبل از محدودیت‌های جدید مربوط می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بحث قیمت بلیط کنسرت‌ها و فعالیت‌های هنری هم با افزایش فاصله گذاری اجتماعی در سالن‌ها متناسب بوده است و اگر سالنی ۵۰۰ نفر را می‌توانسته در بربگیرد، با شرایط جدید مجاز نبوده بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را در خود جای دهد و این بر تغییر قیمت‌ها تأثیر داشته است.

صالحی گفت: محدودیت‌هایی که از ابتدای سال تاکنون وضع شده، شرایط سختی را برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده است. ما شرایط سختی را در تماشاخانه‌ها، گالری‌ها و سالن‌های سینما داریم. البته کمک‌های دولتی تا حدودی توانسته این شرایط را جبران کند اما هنوز با جبران کامل خسارت‌ها فاصله داریم.

وی ادامه داد: در چارچوب سامانه کارا، ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان وام با بهره ۱۳ درصد پرداخت شده است. اخیراً با صحبتی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت و حمایتی که اتفاق افتاده است، در مرحله اول ۲۰۰ میلیارد تومان با تسهیلات ۴ درصد پرداخت شد که این می‌تواند به سالن‌های سینما و تماشاخانه‌ها کمک کند تا بتوانند تا حدودی روی پای خودشان بایستند.

logo-samandehi