گالری آنلاین به روبان قرمز پیوست

سیمای سبز رهایی به مناسبت روز جهانی ایدز برگزار میکند

امکان تحصیل کودکان متاثر از اچ‌آی‌وی با فروش آثار نقاشی

روبان قرمز در روز جهانی ایدز برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت را پوشاند و همزمان نمایشگاه آنلاین "دنیای پس از کرونا" با نمایش آثار نقاشی کودکان متاثر از اچ‌آی‌وی و با هدف خرید تبلت برای تحصیل این کودکان برگزار میشود.

به گزارش گالری آنلاین، یکشنبه شب، در آستانه روز جهانی ایدز سه سازه مهم شهری به رنگ قرمز در‌آمد تا اهمیت آگاهی‌رسانی درباره اچ‌آی‌وی/ایدز را یادآور شوند و هم‌زمان با این اتفاق، گالری نقاشی کودکان متاثر از ایدز در نگارخانه مجازی گالری آنلاین برگزار شد.

مخاطبان و علاقمندان این حوزه می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت گالری آنلاین HIV.galleryonline از این نمایشگاه بازدید کنند. تمامی عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه صرف تهیه تبلت برای آموزش آنلاین کودکان متاثر از ایدز خواهد شد.

از دیگر فعالیت‌های این پروژه می‌توان به کمپین «مدرسه‌ات با من» اشاره کرد. این کمپین در راستای حمایت تحصیلی کودکان متاثر از ایدز در پلتفرم جمع‌سپاری راتا به آدرس ratacf.ir/madresebaman راه‌اندازی شده است و هدف آن تامین ۳۰ عدد تبلت با حمایت افراد نیکوکار برای حضور دانش‌آموزان تحت تاثیر اچ‌آی‌وی/ایدز در کلاس‌های آنلاین مدرسه است.

تمامی این اقدامات در قالب پروژه «ویروسی که با ما زندگی می‌کند» و توسط موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی شکل گرفته است.

هم‌زمان با روز جهانی ایدز و در راستای آگاهی‌رسانی پیرامون پیشگیری از انتشار ویروس اچ‌آی‌وی و اصلاح رفتار جامعه و رفع انگ و تبعیض برای کسانی که با اچ‌آی‌وی/ایدز زندگی می‌کنند باشگاه مثبت موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی اقدام به راه‌اندازی این پروژه‌ کرده است.

در ماه‌های اخیر به واسطه اپیدمی جهانی بیماری کرونا، بسیاری از افراد جامعه به کرونا مبتلا شده یا به نوعی با آن درگیر بوده‌اند که این تجربه شباهت زیستی فراوانی با افرادی دارد که با بیماری اچ‌آی‌وی/ایدز زندگی می‌کنند که مساله استیگما (انگ)، ضعف شدید جسمانی، مشکلات مالی و بیکاری، ترس از بیماری و همچنین ترس از افشای بیماری از این دست تجربیات است.

در همین راستا تمامی افرادی که تجربه‌ای از انگ و تبعیض در دوران همه‌گیری کرونا دارند می‌توانند این تجربه را در فضای مجازی با هشتگ #ویروسیکهبامازندگی_میکند منتشر کنند و از این طریق به افزایش آگاهی جامعه در این راستا کمک کنند.

لازم یه ذکر است باشگاه مثبت سیمای سبز رهایی با پروژه «ویروسی که با ما زندگی می‌کند» با شبیه‌سازی شرایط زندگی با اچ‌آی‌وی/ایدز از طریق یادآوری روزهای زندگی با کرونا، افراد جامعه را به تعمق بیشتر و درک مناسب‌تر از وضعیت افرادی که با اچ‌آی‌وی/ایدز زندگی می‌کنند دعوت می‌کند.

باشگاه مثبت موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی فضایی است جهت ارائه خدمت به افرادی که با اچ.آی.وی/ ایدز زندگی می کنند.

از آنجا که این افراد به دلیل انگ و تبعیض با مشکلات اجتماعی گسترده‌ای مواجه هستند و یا به علت شرایط بیماری و ضعف بدنی توانایی اشتغال ندارند، سیمای سبز رهایی در قالب باشگاه مثبت به ارائه خدمات به افرادی که با اچ‌آی‌وی/ایدز زندگی می‌کنند و همچنین افرادی که زندگی آنها متاثر از اچ‌آی‌وی/ایدز است (مانند فرزندان این افراد) می‌پردازد و به کمک نیاز سنجی های دوره ای، از نیاز ها و مشکلات این مددجویان آگاه شده و با کمک خیرین محترم و مردم عزیز و همچنین سازمان بهزیستی کشور نسبت به رفع این مشکلات اقدام می نماید.

logo-samandehi