هدا زرباف هنرمند جوان عرصه تجسمی درگذشت

هدا زرباف هنرمند عرصه تجسمی در سن 38 سالگی درگذشت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، هدا زرباف هنرمند مجسمه‌ساز و چند رسانه‌ای درگذشت. زرباف متولد 1361 در تهران بود. او مدرک کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد رشته‌ انیمیشن را از دانشگاه تهران و کارشناسی هنرهای زیبا را از دانشگاه وینزر، انتاریو، کانادا دریافت کرد.

زرباف نخستین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان "پروژه پیش از تولد" سال 84 در دانشگاه تهران برگزار کرد و در سال‌های بعد نمایشگاه‌هایی در گالری آرت لِیبِل، کانادا؛ گالری معاصر والنات، کانادا؛ گالری آران، تهران؛ گالری کمپِل ریوِر، کانادا، گالری باوان، تهران و... داشت.

آثار هدا زرباف را می‌توان در هنر مفهومی دسته‌بندی کرد. امیال، تعلق، نوستالژی، تنهایی و مالیخولیا بخشی از تم‌های موجود در سلسله کارهای او هستند. نگاه و جهان‌بینی این هنرمند به مسائل، پوچ و پیچیده و از آرزو و درد سخن می‌گوید. او در آثارش به مسئله حافظه و روح اشیا اشاره دارد. عروسک‌های رها شده، اسباب بازی‌های قدیمی، قطعات سرامیکی، صداها و تصاویر دیجیتالی همه گویای فضای فراموش شده و دلتنگی اوست.

آثاری این هنرمند چندی پیش در نمایشگاه گروهی "گسست محسوس" در گالری طراحان آزاد به نمایش درآمد و آخرین نمایشگاه انفرادی او با عنوان "عزیزم من خانه هستم" آبان‌ماه سال جاری در گالری دستان برگزار شد. هرمز همتیان مدیر گالری دستان درگذشت این هنرمند مقیم کانادا را تایید کرد.

logo-samandehi