آثار زنان در مهمترین موزه هنر «پرادو» افزایش یافت

موزه هنر «پرادو» در اسپانیا قصد دارد آثار بیشتری از هنرمندان خارجی و زن را به نمایش بگذارد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت، مسوولان موزه «پرادو» در اسپانیا قصد دارند با ایجاد تغییراتی، آثار هنری بیشتری از هنرمندان خارجی و زن را در مجموعه دائمی این موزه بگنجانند.

موزه پرادو یکی از پربازدیدترین موزه‌های شهر مادرید بوده و با شاهکارهایی که از هنر اسپانیا دارد، کامل‌ترین مجموعه از آثار نقاشی این کشور در دنیا به شمار می‌رود.

موزه پرادو یکی از گوهرهای فرهنگی ارزشمند شهر مادرید و یکی از بهترین گالری‌های هنری جهان به شمار می‌رود. این موزه در خیابان «پسئو دل پرادو» (Paseo del Prado) واقع شده و شاهکارهایی از استادان بی‌بدیل اروپایی مانند «ولاسکِز»، «گویا»، «رافائل»، «روبنس» و «بوش» را در ساختمانی قرن هجدهمی به سبک نئو کلاسیک به نمایش می‌گذارد.

«میگل فالومیر»، مدیر موزه «پرادو» می‌گوید، یکی از معدود عواقب همه‌گیری کرونا این بود که تعطیلی موزه این امکان را برای کارکنان موزه فراهم کرد تا گنجینه‌های موزه و نمایش آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گفته «فالومیر» تصمیم ایجاد تغییرات در مجموعه این موزه یک تصمیم ناگهانی نبوده بلکه با هدف بهتر توصیف کردن مکتب‌ها و دوره‌های مختلف اتخاذ شده است.

موزه «پرادو» سال گذشته با برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان «مهمانان ناخوانده» سعی کرد برابری جنسیتی بیشتری در مجموعه‌اش ایجاد کند. هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن این موضوع بود که چطور آثاری که توسط دولت اسپانیا در سال‌های ۱۸۳۳ تا ۱۹۳۱ خریداری شدند سبب شدند تا زنان به عنوان هنرمندان معرفی شوند. البته این نمایشگاه با انتقاداتی از سوی هنرمندان زن و برخی از چهره‌های دانشگاهی مواجه شد که موزه را به تمرکز بر نمایش آثار مردان بیش از آثار زنان متهم کرده بودند.

به گفته مدیر «پرادو» ایجاد تغییرات در مجموعه این موزه از مجموعه قرن نوزدهم آغاز خواهد شد که شاید نشانه‌هایی از این تغییر در تابستان جاری مشهود شود.

مدیر این موزه اعلام کرد روند برگزاری نمایشگاه‌های برجسته‌ای از آثار هنری هنرمندان زن درکنار گنجاندن آثار بیشتری از هنرمندان زن در مجموعه دائمی و خریداری آثار بیشتری از این هنرمندان در موزه «پرادو» ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi