موسسه فرهنگی هنری وپژوهشی صبا میزبان نقاشی های «نقاش شهر» در نگارخانه آسمان می شود

با گشایش نمایشگاه آثار «حسن نادر علی» نقاش صاحب سبک آبرنگ ایرانی در موسسه فرهنگی هنری آسمان، این مجموعه میزبان نقاشیهای منحصر بفرد این هنرمند باسابقه از مناظر، فضاها و عمارات و بناهای شهری، از تاریخی تا معاصر خواهد شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر-با همکاری مجمع شهرداران آسیایی، مجمع جهانی شهرهای اسلامی و دانشگاه آزاد هنرهای ایرانی- اسلامی استاد محمود فرشچیان، این نمایشگاه که ساعت 16 روز سی ام اردیبهشت ماه در نگارخانه مجموعه آسمان گشایش می یابد.

نزدیک به 60 اثر در قالب رنگ روغن است که به شیوه امپرسیون و بصورت زنده در محل، بازتابی از فضاها، نماها و عمارتهای شهری را از تهران تا کاشان و از ورامین تا یزد به نمایش می گذارد. ویژگی برجسته و نوآورانه این مجموعه آثار، تامل در کشف زیبایی های پنهان فضاها، مکانها و منظرهای شهری است که بسیاری از کنار آن می گذرند بی آنکه فرصت این تامل، تماشا و بازبینی را یافته باشند.

بزرگترین قلعه خشتی جهان: قلعه ایرج و مسجد جامع در ورامین،

عمارتهای مشیرالدوله و مستوفی الممالک، بازارچه ها و محله های قدیمی و تاریخی

امامزاده یحیی و نایب السلطنه،

بازار قدیمی و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)،

میدان های فردوسی، حر و... در تهران،

زندان اسکندر، قلعه مهریز،

تیمچه امین الدوله، بازار میرپنج و.... در یزد از جمله بناها و اماکنی هستند که نگاه نقاش را در بازآفرینی ارزشهای معمارانه، فرهنگی و اجتماعی خود به خلق آثار هنری با این ایده برانگیخته اند.

«حسن نادرعلی» نقاشی را نزد استادان صاحب نامی همچون استادان: «مرتضی کاتوزیان» و «رحیم نوه سی» آموخته و طی چند دهه فعالیت مستمر و کارنامه ای پربار با حضور در دهها نمایشگاه داخلی و خارجی، دریافت جوایز متعدد جهانی، دریافت عنوان «نقاش برتر شهر تهران» از سوی میراث فرهنگی و استانداری تهران، و انتشار آثار در نشریات مختلف بین المللی، جایگاه و شیوه خاص خود را در رویکرد به آثار تاریخی و ثبت حافظه و خاطره جمعی از منظرها و فضاهای شهری در قالب نقاشی به ثبت رسانده است.

فرصت بازدید از جلوه های زیبایی های دیروز و امروز شهرها به روایت «نقاش شهر» برای همه علاقمندان با رعایت دستور العمل های بهداشتی تا ۱۳ خرداد، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر به نشانی: خیابان زعفرانیه(شهید فلاحی)، .... مهیاست.

logo-samandehi