پیدا شدن نقاشی گمشده «رامبرانت» در خانه ای در ایتالیا

یکی از تابلوهای نقاشی «رامبرانت» که مدت‌ طولانی گم شده بود در یک خانه واقع در ایتالیا کشف شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از سی ان ان نوشت، تابلو نقاشی که توسط «رامبرانت» نقاش سرشناس هلندی در سال ۱۶۳۲ خلق شده بود و مدت‌ها اثری از آن نبود، در خانه‌ای واقع در «رُم» کشف شد.

این تابلو رنگ روغن صحنه‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن سه مرد خردمند با مسیح (ع) ملاقات می‌کنند.

این نقاشی در سال ۲۰۱۶ زمانی کشف شد که نقاشی بر اثر افتادن از دیوار آسیب‌دیده بود و برای مرمت به کارشناسان ارسال شده بود.

پیش از آن، این خانواده ایتالیایی فکر می‌کردند این نقاشی اصل نیست اما کارشناسان در این مورد تردید داشتند. در نهایت یک آکادمی هنری واقع در «رُم» این اثر را به عنوان یکی از آثار اصل «رامبرانت» شناسایی کرد.

کارشناسان آثار «رامبرانت» معتقد بودند این نقاشی از بین رفته است و فقط کپی‌هایی از این نقاشی در روسیه و سوئد به جای مانده‌اند.

ابعاد ۵۴ در ۴۴.۵ سانتی‌متری این نقاشی که در «رم» کشف شده است و همچنین به کار رفتن تکنیک خاصی در آن که در بین هنرمندان چیره‌دست هلندی حوالی ۱۶۳۰ میلادی رایج بوده است از عواملی به شمار می‌روند که اصالت این اثر را تایید می‌کنند.

این نخستین‌باری نیست که یکی از نقاشی‌های «رامبرانت» که گمان می‌رفت گمشده یا از بین‌رفته باشد در سال‌های اخیر کشف می‌شود. سال گذشته کارشناسان اعلام کردند یک تابلو نقاشی که برای دهه‌های متولبی در زیرزمین یک خانه نگهداری شده بود احتمالا یکی از آثار اصل این هنرمند است.

logo-samandehi