حراج نقاشی‌های کمتر دیده‌شده «ون‌دایک»

دو تابلو نقاشی از «آنتونی ون‌دایک» در یک حراجی به دومین رتبه گران‌ترین آثار این هنرمند دست پیدا کردند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا،‌ اخیرا پرتره‌های یک زوج اهل «آنتورپ» بعد از گذشت چهار دهه برای نخستین بار در یک حراجی ارائه شدند و توانستند در رتبه دوم گران‌ترین آثار «آنتونی ون دایک» هنرمند مشهور بلژیکی قرار بگیرند.

این دو تابلو نقاشی به همراه یکدیگر در حراجی اخیر آثار استادان قدیم نقاشی ساتبیز در لندن به قیمت ۶.۲ میلیون پوند معادل ۸.۲ میلیون دلار فروخته شدند. ارزش این نقاشی‌ها حدود ۴ میلیون پوند پیش‌بینی شده بود.

این دو تابلو نقاشی از زمانی که در سال ۱۹۷۶ در یک حراجی به قیمت ۳۸هزار پوند فروخته شدند تاکنون در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده‌اند.

یکی از خودنگاره‌هایی که «ون‌ دایک» در حوالی ۱۶۴۰ یعنی یک سال پیش از پایان عمرش خلق کرده بود و به قیمت ۸.۳ میلیون پوند فروخته شده است اکنون به عنوان گران‌ترین اثر این هنرمند شناخته می‌شود.

«ون دایک» این دو پرتره را در سال ۱۶۲۸ یعنی در سن ۲۵ سالگی و پیش از آن که به عنوان نقاش ارشد دربار چارلز اول منصوب شود خلق کرده است.

این دو پرتره در سال ۱۸۹۹ به مناست دویستمین سالروز «ون‌ دایک» در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند و قدیمی‌ترین اطلاعاتی است که از این دو نقاشی موجود است.

logo-samandehi