چرا نگهبان گالری روی اثر هنری چشم کشید؟

نگهبانی که چندی پیش بر روی تابلو نقاشی ارزشمندی با خودکار چشم کشیده بود می‌گوید در زمان انجام اینکار فکر می‌کرد این اثر یک نقاشی کودک است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از حریت دیلی نیوز نوشت، یک نگهبان روس در نخستین روز فعالیتش در مرکز یلتسین واقع در شهر «یکاترینبرگ» پس از آنکه برای یک تابلو نقاشی قرن بیستمی با خودکار چشم کشید، خبرساز شد. «آنا لپورسکایا» نقاش این تابلو نقاشی به عمد شخصیت‌های تابلو نقاشی را بدون اجزای صورت نقاشی کرده بود.

این تابلو نقاشی به دهه ۳۰ میلادی تعلق دارد و در آن سه آدمک بدون صورت به تصویر کشیده شده‌اند. این تابلو حدود یک میلیون دلار ارزشگذاری شده است. با این حال نگهبانی که از سوی یک شرکت خصوصی برای تامین امنیت یک گالری استخدام شده بود، برای شخصیت‌های این نقاشی با خودکار چشم کشید.

حالا نگهبان ۶۳ ساله از کاری که کرده پشیمان است. او یکی از سربازانی است که در جنگ زخمی شده بود.

این نگهبان در گفت و گویی با یکی از رسانه‌های روس اظهار کرد در زمان نقاشی کشیدن با خودکار فکر می‌کرده این یک نقاشی کودکانه است و در آن زمان چند نوجوان که برای ملاقات به گالری آمده بودند نیز او را به انجام این کار تشویق کرده بودند.

این نگهبان در جریان گفت و گو بیان کرد: «من احمقم. چه کار کرده‌ام!»

این نگهبان می‌گوید نمی‌دانست کار اشتباهی انجام داده است. وقتی پلیس چند روز بعد به سراغ او رفت او نمی‌توانست اتهاماتی که علیه او هستند را درک کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های روسی، نوجوانانی که این نگهبان را برای نقاشی با خودکار تشویق کرده‌اند از طریق دوربین‌های مداربسته قابل شناسایی نیستند.

این نگهبان می‌گوید اگر می‌دانست این نقاشی بسیار گران است و از مسکو به گالری منتقل شده است هرگز به او آسیبی نمی‌رساند.

logo-samandehi