جدیدترین خودنگاره از گران ترین هنرمند زنده دنیا نمایش داده می شود

جدیدترین خودنگاره «دیوید هاکنی» نقاش مشهور بریتانیایی که از او به عنوان گران ترین هنرمند زنده جهان یاد می شود، در نمایشگاه اخیر این هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت، جدیدترین خودنگاره «دیوید هاکنی» که در «نورماندی» خلق شده است، در نمایشگاهی که در دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود برای نخستین‌بار به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه که با عنوان «دیدگاه هاکنی : هنر و فناوری تصویرگری» برگزار می‌شود، روش‌هایی که «هاکنی» به واسطه آن‌ها هنر را درک می‌کرد و به تصویر می‌کشید را مورد بررسی قرار می‌دهد. این نمایشگاه در ماه مارس برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه علاوه بر خودنگاره‌ای که «هاکنی» در نوامبر خلق کرده است شمار دیگری از آثار این هنرمند که پیش از این برای عموم مردم در بریتانیا به نمایش درنیامده بودند نیز ارائه می‌شوند.

البته نقاشی‌ها، طراحی‌ها و آثار دیجیتالی «هاکنی» در گالری دانشگاه کمبریج به همراه آثار هنرمندان نامدار دیگری همچون «کلود مونه»، «وینسنت ون‌گوگ» و «اندی وارهول» بر روی دیوار آویخته خواهند شد.

در یکی دیگر از گالری‌های این دانشگاه نیز روش‌های پیشگامانه «هاکنی» برای به تصویر کشیدن فضا و واقعیت مجازی دهه ۶۰ میلادی تا به امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد. به این ترتیب در این نمایشگاه، نقاشی که در سال ۱۹۵۹ و در دوران حضور «هاکنی» در کالج سلطنتی هنر خلق شده است به همراه نقاشی‌های مشهور آمریکایی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، کلاژهای عکس دهه ۸۰ و نقاشی‌های دیجیتالی جدید او به نمایش گذاشته می‌شوند.

logo-samandehi