نقاشی که «ون‌گوگ» در آسایشگاه روانی کشید به فروش می رسد

یکی از تابلوهای نقاشی که «ون‌گوگ» نقاش مشهور هلندی در دوران حضور در آسایشگاه روانی خلق کرده است به زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، تابلو نقاشی «زمین‌های اطراف آلپیلس» که در سال ۱۸۸۹ توسط «وینسنت ون‌گوگ» نقاش نامدار خلق شده است، ماه آینده برای نخستین‌بار به مزایده گذاشته می‌شود. نکته قابل‌توجه درباره «زمین‌های اطراف آلپیلس» این است که «ون‌گوگ» این نقاشی را در زمان حضورش در آسایشگاه روانی واقع در فرانسه خلق کرده است.

انتظار می‌رود این تابلو نقاشی در حراجی هنر قرن بیستم کریستیز که در ماه مه در نیویورک برگزار می‌شود، به قیمت حدودی ۴۵ میلیون دلار به فروش برسد.

این تابلو منظره از زمانی که خلق شده است تاکنون در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده است و هرگز برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است. این نقاشی پیش از این به «ایو سن لوران» طراح مشهور تعلق داشت و در سال ۲۰۰۳ به یک مجموعه‌دار اروپایی فروخته شد. این نقاشی یک بار دیگر فروخته شد و از آن پس تاکنون در مجموعه مالک کنونی باقیمانده است.

«ون‌گوگ» این نقاشی را در خارج از دروازه آسایشگاه روانی واقع در جنوب فرانسه نقاشی کرده است. او پس از مشکلاتی که در نهایت منجر به بریده شدن گوشش توسط خودش شد، حدود یک سال را در این آسایشگاه روانی سپری کرد.

«ون‌گوگ» این نقاشی را به پستچی هدیه داد که در دوران زندگی‌اش در «آرل» با او دوست شده بود. این پستچی این نقاشی را تا سال ۱۹۰۰ نزد خود نگه داشت و در نهایت آن را به یک دلال آثار هنری فروخت.

logo-samandehi