حراج مجموعه‌ آثار هنری "بنکسی"

مجموعه‌ آثار هنری چند صدهزار دلاری «بنکسی» هنرمند ناشناس به مزایده گذاشته می‌شوند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از نشنال نوشت، آثار هنری «بنکسی» هنرمند ناشناس گرافیتی‌کار بریتانیایی در لس آنجلس به فروش گذاشته شد و در این میان انتظار می‌رود قیمت یکی از آثار این هنرمند به ۴۰۰هزار دلار نیز برسد.

آثار «بنکسی» در کنار آثار سایر هنرمندان نامدار جهان همچون «دیمن هرست» و «دیوید هاکنی» به فروش خواهد رسید.

این حراجی توسط حراجی «جولین» در کالیفرنیا و در ماه مارس برگزار خواهد شد.

یکی دیگر از آثار «بنکسی» که در سال ۲۰۰۳ خلق شده است و با نام «بمب انگلستان میانه» شناخته می‌شود نیز در این حراجی ارائه خواهد شد. این اثر نخستین‌ بار بر روی دیوار یک استودیوی هنری در پاریس دیده شد.

این اثر هنری گروهی از زنان سالمند را به تصویر می‌کشد که حین بازی بولینگ از بمب به جای توپ‌های بولینگ استفاده می‌کنند. ارزش حدودی این اثر بین ۲۰۰ هزار الی ۴۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

یکی دیگر از آثار متعلق به «بنکسی» در این حراجی به فروش گذاشته خواهد شد، به شابلن کاغذی اصلی که «بنکسی» برای خلق نقاشی «موش سمی» استفاده کرده است، می‌توان اشاره کرد. انتظار می‌رود این اثر بین ۳۰هزار الی ۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهوری است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت‌های چشمگیر فروخته شده است.

logo-samandehi