«صبا» با منتخب ده سال هنر ایران، به استقبال قرن جدید می رود

موسسه فرهنگی هنری صبا در آخرین روزهای سال 1400، با نمایشگاه «90 1400» و با نمایش و فروش آثار برگزیده چهره های نام آور و نوآور هنر معاصر ایرانی، به قرن جدید سلام می کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این نمایشگاه که در قالب منتخب سالانه هنری صبا برگزیده های نقاشی و مجسمه سازی سه نسل از هنرمندان ایران در دهه 90 به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد، دورنمایی از خلاقیتها، پویشها، ایده ها و بیان های هنری نو در تنوعی از رویکردهای تجسمی و سبکها و شیوه های مستقل و منحصر بفرد هنر معاصر کشورمان را پیش روی علاقمندان خواهد گذاشت.

بیش از 50 اثر از 38 هنرمند در «90 1400» عرضه می شود که در میان هنرمندان شرکت کننده، نامهایی چون: مهدی حسینی، ناصر اویسی، احمد وکیلی، بهزاد شیشه گران، بهروز دارش، رضا بانگیز، مصطفی دشتی ،فرشته یمینی شریف ، مرحوم نیما پتگر،فرشید ملکی ،داریوش حسینی، علی ندایی، محمدعلی بنی اسدی، قدرت الله عاقلی،جمشید حقیقت شناس، مهناز پسیخانی، تارا بهبهانی، مهسا عرب زاده، مهتا معینی،و... در این همایش هنری پایان سال صبا حضور دارند.

بسیاری از آثار این مجموعه تاکنون درجایی ارائه نشده و برای نخستین بار توسط هنرمندان بمعرض نمایش گذاشته شده است.

«۹۰ ۱۴۰۰ » با گشودن چشم اندازی به هنر تجسمی دهساله ایران بروایت هنرمندانی از پیشکسوتان و ناموران تا نسل جوان و جستجوگر، ساعت 16 عصر جمعه 13 اسفند در نگارخانه «خیال» مجموعه صبا گشایش یافته و تا پنجشنبه 26 اسفند همه روزه از 10 تا ۲۰ میزبان عموم علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

logo-samandehi