رکورد گرانترین اثر فروخته شده «رنه ماگریت» شکسته شد

با به فروش رسیدن یکی از تابلوهای نقاشی «رنه ماگریت» به قیمت ده‌ها میلیون دلار، رکورد گرانترین اثر فروخته شده این هنرمند شکسته شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت، تابلو نقاشی «قلمرو نور» اثر «رنه ماگریت» در حراجی هنر مدرن روز چهارشنبه ساتبیز به قیمت ۷۹.۸ میلیون دلار معادل ۵۹.۴ میلیون پوند فروخته شد و رکورد جدیدی برای آثار فروخته‌شده این هنرمند سورئال بلژیکی به ثبت رسید.

ارزش «قلمرو نور» بیش از سه برابر ارزش تابلو نقاشی که است پیش از این به عنوان گران‌ترین اثر این هنرمند شناخته می‌شد. پیش‌تر، تابلو نقاشی که در سال ۲۰۱۸ در حراجی ساتبیز به قیمت ۲۶.۸ میلیون دلار فروخته شده بود به عنوان گران‌ترین اثر «ماگریت» محسوب می‌شد.

تابلو نقاشی «قلمرو نور» که در سال ۱۹۶۱ خلق شده است یکی از مجموعه تابلوهای ۱۷ عددی رنگ روغن مشابه و یکی از ۱۰ تابلو نقاشی با موضوع مشابه‌ای است که در فاصله بین دهه ۴۰ تا ۶۰ توسط این «ماگریت» خلق شده است.

تابلو نقاشی که روز چهارشنبه به فروش رسید، توسط «ماگریت» برای یکی از دوستانش خلق شده بود و از زمان تاکنون در مجموعه این خانواده باقی مانده است. این نقاشی خیابان تاریکی در بروکسل را به تصویر می‌کشد.

logo-samandehi