آغاز كارگاه طراحی و رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های نوروزی با حضور هنرمندان و شهروندان

کارگاه‌های طراحی و رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های نوروزی در دوبخش حرفه ای و مردمی با حضور هنرمندان و شهروندان تهرانی آغاز می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رضا صیادی با اعلام این خبر گفت: به رسم سالانه فعالیت‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران که همزمان با ایام نوروز به استقبال فصل بهار می‌رود، امسال نیز هفتمین سالانه هنرهای شهری تهران برگزار خواهد شد و با همراهی هنرمندان فضای شهری را با هنر مانوس خواهیم کرد تا همگام با رویش طبیعت، حال و هوای شهر تهران را نوروزی کنیم.

وی در ادامه افزود: بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی که برداشتی حسنه از سنت سفره هفت‌سین است، امسال نیز در دو بخش هنرمندان و مشارکت مردمی برگزار خواهد شد. بر این اساس کارگاه مشارکت مردمی از فردا ۱۸ و۱۹ اسفندماه به مدت دو روز در عمارت عین الدوله آغاز می‌شود. همچنین از تاریخ 21 تا ۲۲ اسفندماه هفت سایت دیگر این رویداد هنری در دریاچه خلیج فارس، بلوار كشاورز، بوستان شریعتی، بوستان اندیشه، پارک ملت، پلازای هفت تیر برای طراحی بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی بخش عیدستان سالانه هنرهای شهری بهارستان ۱۴۰۱ برپا خواهد شد تا میزبان هنرمندان این رویداد هنری باشیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به کارگاه طراحی و رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های نوروزی بهارستان ۱۴۰۱ گفت: در این کارگاه ۳۵۰ اثر منتخب در هفتمین سالانه هنرهای شهری توسط هنرمندان اجرا خواهد شد. این آثار از میان ۲۰۴۴ اثر رسیده به دبیرخانه بهارستان ۱۴۰۱ انتخاب شده‌اند که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران در سراسر شهر تهران جانمایی خواهند شد. هم اكنون سازه‌های تخم مرغ‌های نوروزی از سوی سازمان در حال مرمت است تا هنرمندان بتوانند آثار خود را روی این سازه‌ها اجرا کنند.

صیادی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ تخم‌مرغ نوروزی به بخش مشارکت‌های مردمی و حضور اقشار مختلف شهروندان تصریح کرد: با هدف ایجاد نشاط شهروندی در آستانه نوروز ۱۴۰۱ در این دوره، ۱۰۰ تخم مرغ نوروزی نیز به بخش مردمی اختصاص داده شده تا شهروندان تهرانی بتواند در زیباسازی شهر تهران، مشارکت داشته باشند.

هفتمین سالانه هنرهای شهری تهران (بهارستان ۱۴۰۱) در رشته‌های مختلف هنری همچون، دیوارنگاری، هنرهای محیطی، مجسمه‌های شهری و تخم‌مرغ‌های نوروزی همزمان با نوروز سال ۱۴۰۱ به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، در گستره شهر تهران برگزار می‌شود.

logo-samandehi